handdator

Visa fullständig version : Räcker min dator?



wrath_child
2010-03-14, 12:11
Hej Hej

Jag har grova problem att titta på TV via Mediaportal på min dator. Bilden börjar hacka efter ca 5 min tv tittande och då är det bara reboot som gäller. Ska påpekas att jag kör den som filserver samt har DC++ på den. Vet inte om detta påverkar så mkt, tycker det inte borde var några problem om det endast är DC som används samtidigt.

Datorn är följande:
AMD X2 4000+, 3 GB DDR2, 6 Hårddiskar (om detta spelar någon roll?). Har testat Windows XP/Vista och 7 - samma problem i alla. Tycker inte min dator borde ha några problem med detta - men jag kan ju missta mig. Kräver Mediaportal + ACamd mycket av datorn vid vanligt tv tittande?

juppe
2010-03-14, 13:11
Datorn är nog inga problem, men du ska nog inte göra allt för mycket på den samtidigt som du tittar på tv, jag menar saker som håller hårddiskarna igång och så kan du se till så att ditt anti-virusprogram inte scannar foldern där du har timeshift filen, för det kan strula en del.

matkoh
2010-03-14, 17:12
Hmmm.

Kör Linux så räcker datorn med råge:-}

Bogdan
2010-03-15, 07:24
DC kan dra extremt med kraft.

T-bird
2010-03-15, 16:50
Hej Hej

Jag har grova problem att titta på TV via Mediaportal på min dator. Bilden börjar hacka efter ca 5 min tv tittande och då är det bara reboot som gäller. Ska påpekas att jag kör den som filserver samt har DC++ på den. Vet inte om detta påverkar så mkt, tycker det inte borde var några problem om det endast är DC som används samtidigt.

Datorn är följande:
AMD X2 4000+, 3 GB DDR2, 6 Hårddiskar (om detta spelar någon roll?). Har testat Windows XP/Vista och 7 - samma problem i alla. Tycker inte min dator borde ha några problem med detta - men jag kan ju missta mig. Kräver Mediaportal + ACamd mycket av datorn vid vanligt tv tittande?
Du har inga värme problem?
Med den specen borde det rulla på lätt som en plätt och för att utesluta alla misstankar om DC och annat så stäng ned det och kör bara Mediaportal.
Har du då fortfarande problem så får du börja felsöka i alla loggar du kan hitta.

wildone
2010-03-15, 17:09
Jag skulle ju kunna tänka mig strömförsörjningen, hur du tillräckligt med uteffekt för att driva allt? 6 diskar (beror ju mycket på vilken sort disk), ett hyfsat graffekort och tv-kort kan ju dra iväg en del i strömförbrukning