handdator

Visa fullständig version : Inspelningsfråga comhem



aleblo
2010-03-15, 13:58
Jag har ett skumt problem.
När jag trycker på rec knappen så fungerar inspelningen perfekt på vissa kanaler svt (öppna kanaler).
När jag gör samma sak på tex viasat motor så ser det ut som om det spelas in förutom att inspelningsklockan inte rör sig.
Det spars bara en liten fil på hårdisken och den går inte att spela upp.

Jag kör senaste fw med en ca modul och har en premium+

Någon som har ett bra tips på hur jag kan få det att fungera.

hannhimhe
2010-03-15, 17:27
Prova multicasmjukvaran istället för modulen.

aleblo
2010-03-16, 00:49
verkar funka lite bättre om jag kör rec knappen så spelade den in en liten snutt sen så låste sig bilden nu testar jag att schemalägga en inspelning

aleblo
2010-03-16, 23:38
testade senaste multicas det fungerade inte heller den låste sig efter ett tag
ngn som har något tips redan provat o formatera mm.

hannhimhe
2010-03-16, 23:48
Har tyvärr inte tillgång till någon ComHem-lina. Det verkar aktuellt med en buggrapport i återförsäljarens generella riktning. Det du ska ha med i den är boxens serienummer (OpenSat älskar sådana), mjukvaruversion, plug-ins, moduler och annan utrustning, hårddisken modellnummer och här menar jag inte Western Digital 250GB utan det som ofta står angivet i närheten av serienumret.

tobbelobbe69
2010-04-01, 09:36
Är oxå förvirrad gällande inspelning, och är osäker på om det är redan registrerade buggar eller "features".

Så här uppträder min box som har 2 DVB-C tuners och intern hårddisk:

KAN spela in med REC-knappen. KAN då byta kanal för att titta, men KAN INTE spela in två program samtidigt eller använda time shift.
Inspelningar blir ofta hackiga och avkortade.
KAN INTE spela in med timer. Boxen stänger inte av sig. Den röda lampan lyser konstant efteråt och hänger sig. Resultatet av inspelning är antingen bara korta snuttar av programmet eller ingenting.
Någon annan med samma typ av problem? Någon som fått det att funka bättre än jag? Någon som vet om det finns identifierade buggar på området?