handdator

Visa fullständig version : Är den inte lite seg?



Oreda
2010-03-18, 23:22
Har precis köpt en Azbox Premium+. Har en DM 7000 sedan tidigare som jag varit helnöjd med, men ville ha en HD-mottagare.

Är det bara jag som tycker att Azbox'en är lite seg jämnfört med Dreambox'en?! Det känns som det tar någon sekund från knapptryck på fjärren tills det händer något på TV'n, så att säga!

På vissa kanaler får jag även upp "Scrambled", för att i nästa sekund visa bild?! Fel fw, eller vad?

Har även upptäckt att vissa kanaler visas i fel bildformat, medans andra är rätt. Tex SVT1 är i rätt format, men SVT2 visas fel(utdragen bild på bredden) fast att jag tar emot dem från samma sat(Thor)?!

Fler som har märkt något av dessa "konstigheter"?

ranchn
2010-03-20, 07:41
Jag har en Elite och nog är den lite seg på kanalbyten alltid. Vad jag har förstått, så är det något man får leva med.

Ang. "Scrambled" så har jag samma bekymmer. Ibland säger den "Scrambled". men backar jag en kanal för att sedan gå tillbaka, så har jag bild.

jag har inte upptäckt fel bildformat på min box. Kan det vara så att du har fel inställning i boxen?


Har precis köpt en Azbox Premium+. Har en DM 7000 sedan tidigare som jag varit helnöjd med, men ville ha en HD-mottagare.

Är det bara jag som tycker att Azbox'en är lite seg jämnfört med Dreambox'en?! Det känns som det tar någon sekund från knapptryck på fjärren tills det händer något på TV'n, så att säga!

På vissa kanaler får jag även upp "Scrambled", för att i nästa sekund visa bild?! Fel fw, eller vad?

Har även upptäckt att vissa kanaler visas i fel bildformat, medans andra är rätt. Tex SVT1 är i rätt format, men SVT2 visas fel(utdragen bild på bredden) fast att jag tar emot dem från samma sat(Thor)?!

Fler som har märkt något av dessa "konstigheter"?

squad
2010-03-20, 19:52
vilka fw använder ni ?
fick ett tips av någon här på forumet att använda 0.9.4295-patchen .. funkade mycket bättre, nu får jag inte scrambled och kanalbytet är lite snabbare än med 0.9.4466 och 0.9.4625

Oreda
2010-03-20, 23:59
Skall genast testa den patchen. Kör idag med 0.9.4585!

tobbelobbe69
2010-03-22, 17:04
Testade att nedgradera till 0.9.4295, och visst gick det snabbare vid kanalbyte, men Scrambled-problemen finns kvar.

Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...

Frågan jag har är om man kan snabba upp processen för uppslag/verifiering av kort genom några kluriga inställningar eller prioriteringar i konfigurationen av OpenXCAS eller Mgcamd.

Jag har kollat andra trådar, men som icke-erfaren har jag inte lyckats dechiffrera kommentarerna...

Någon?

Bakgrundsinfo: comhem, HD Premium+ med 2xDVB-C tuners, OpenXCAS, Mgcamd 1.34

MickeMick
2010-04-19, 19:50
Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...

Hur har du gjort då för att kunna använda FFV (">>"-knappen)?!

tobbelobbe69
2010-04-19, 20:13
Har uppgraderat tillbaka till 0.9.4690 och så fort jag får Scrambled, så startar jag om Mgcamd genom att trycka på FFV (">>"-knappen). Går snabbare än att vänta...

Hur har du gjort då för att kunna använda FFV (">>"-knappen)?!

Kollar nu lite noggrannare på fjärren. Det är inte ">>" knappen utan ">>I" knappen längst till höger. :redface:

Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080

MickeMick
2010-04-19, 20:21
Kollar nu lite noggrannare på fjärren. Det är inte ">>" knappen utan ">>I" knappen längst till höger. :redface:

Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080

Upptäckte det med efter lite funderingar, men såg du hann före:whistle:

MickeMick
2010-04-19, 20:25
Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080

Ursäkta men gäller detta även mej, då jag har orginalkort i boxen å kör enbart med MultiXCas?!

ranchn
2010-04-22, 06:44
Ställer samma fråga som MickeMick


Men jag har löst mitt Scrambled-problem genom att sätta CWS_KEEPALIVE = 300. Se följande tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=27080

Ursäkta men gäller detta även mej, då jag har orginalkort i boxen å kör enbart med MultiXCas?![/QUOTE]

deas
2010-04-22, 11:52
Logiskt sätt så borde det inte göra det då CWS_KEEPALIVE bara håller eventuella nätverks anslutningar igång så inte routern dödar dom eftersom den tror att de inte används längre... Kör du med kortet direkt i boxen ska det inte spela någon roll...