handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Morphex + provider??



Janne
2002-12-11, 18:18
Jag har problem med min provider.text fil som jag gjort i MP 081. När jag släpper den på Morphex så svarar den "430 - Class does not support Automation or does not support expected interface".

Är det nån som känner igen felet?? Vad gör jag nu??/Janne

Johan
2002-12-11, 18:21
Har du testat att läsa ut kortet igen? ...
Du menar som du gjort med mkextract va?

Janne
2002-12-11, 18:25
Jag läste ut originalkortet i MP081 och startade sedan MK extract 1,7 och sparade en provider. sedan när jag släppte den på Morphex 3.o så fick jag det konstiga svaret. Har jag gjort något rätt???/Janne

Johan
2002-12-11, 18:27
saxat från readme filen som följer med Morphex 3.0


Q: I get error message number 429 or 430! Whats wrong!?

A: Your copy of some DLLs are missing or too old! Get them and place them in Windows\System32, Windows\System or in the same directory as morphex.exe


fast det står ju inte vilka dll filer det rör sig om trist nog.

fast när jag tänker efter lite (det kan va bra ibland) så minns jag att det finns en fil på www.swesat.host.sk med dll filer som ska hjälpa om morphex strular.

LillTroll
2002-12-12, 09:10
Gå till swesat och ladda ner filerna.
Lägg alla i system mappen om du har 98 eller 95. Om du har 2000 eller XP så lägg dom i system32 mappen. Ersätt om det behövs

Lägg även alla filer i samma mapp som mkextrakt så ska det nog funka.
Ja du ska ha samma filer på två ställen

//Matte

Johan
2002-12-12, 09:19
Hans problem va ju morphex. Han har ju fått ut en provider fil om du läser noga. :roll:

LillTroll
2002-12-12, 09:25
Läste fel.
Trött idag. :roll:

Men morphex kan det ju inte ha blivit nå fel på det är ju bara en program fil.
Måste va mkextrakt som krånglar när han läser av kortet.
Måste blivit nå fel då.

Gör som Johan föreslår och prova att läsa av det igen med dll filerna på rätta stället.

Om det inte funkar då heller så skippa MP081 och använd elvis med mkextrakt, kanske funkar bättre....

//Matte

Hoqqe
2002-12-12, 09:36
Om du börjar om från början istället.
sätt i orginalkortet i brännaren och sedan följer du guiden på
http://www.breaknet.dk/ComHit/Guide/comhit.html
för AU med Mkextract så ska du nog se att allt blir som det ska.

Mvh Hoqqe

Jag har problem med min provider.text fil som jag gjort i MP 081. När jag släpper den på Morphex så svarar den "430 - Class does not support Automation or does not support expected interface".

Är det nån som känner igen felet?? Vad gör jag nu??/Janne