handdator

Visa fullständig version : ipbox 9000 som server



assnike
2010-03-23, 11:30
jag har ändrat från att min laptop har varit server till att boxen får vara server. Jag har det marksända utbudet. Varför jag vill ändra är för att jag ska kunna se dom 7st nya kanalerna på tvn där ipboxen är. Men jag får en testbild som säger grattis att jag kan få in kanalerna och att jag ska gå till bbc-kanalen och se om det fungerar men det gör det inte. Har läst att man ska registrera sitt kort hos boxer. Varför det? Kan jag göra det utan risk? att dom kanske skickar ut något nytt kort som inte fungerar med cardsharingen?
Att det inte går att se kanalerna via cardsharing beror det på att det inte finns någon mjukvara till detta än?

assnike
2010-03-23, 12:28
ok, jag trodde att newcs gick under standbyläget på boxen men det gör det tydligen inte. Måste boxen vara igång hela tiden?

atomized
2010-03-23, 13:51
De nya mpeg4-kanalerna på Boxer kör nån ny typ av kryptering som inte NewCS m.fl. klarar av ännu. Detaljerna för vad som är ändrat eller hur det funkar är inte kända ännu.

Eftersom IPBox 9000HD har 2 CI-slotar så borde det kunna funka om du kör kortet i en nyare CA-modul som klarar mpeg4-kanalerna. Antagligen måste ditt kort vara reggat hos Boxer också.

Det finns en del trådar på forumet här om Boxers nya mpeg4-kanaler och problemen med att köra cs m.m. på dem. Prova att läsa i de trådarna och se om du hittar något som kan hjälpa dig.

assnike
2010-03-24, 07:42
Eftersom IPBox 9000HD har 2 CI-slotar så borde det kunna funka om du kör kortet i en nyare CA-modul som klarar mpeg4-kanalerna.

skulle en sådan fungera med cardsharing med boxar som stödjer mpeg-4 eller skulle jag se kanalerna i bara ipboxen där kortet sitter, tror du?

Läste i trådarna och såg ingen som bekräftat att det fungerar med en nyare ca-modul.

atomized
2010-03-24, 11:23
Du kan nog inte köra cs från en CA-modul, utan då funkar kanalerna bara på den box CA-modulen sitter i.

OBS! Jag kan inte säga säkert att detta fungerar på IPBox 9000. Jag kör inte Boxer själv. Men vad jag läst om Boxers nya mpeg4-kryptering så krävs det nya mpeg4-mottagare eller en ny mpeg4-klar CA-modul för att se kanalerna. Ingen har lyckats få igång det med NewCS eller liknande lösningar vad jag vet.

Lizzard
2010-03-27, 18:18
Newcs är ju ett avslutat kapitel sen länge så vi lär inte se fler uppdateringar heller.