handdator

Visa fullständig version : Hittar inga kanaler på sirius.



wba
2010-03-28, 13:31
Jag har ett skumt fel. Jag kört en 7020 i dagsläget med bra signal styrka på sirius. När jag flyttar över antennkabeln till azboxen och ska göra kanalsökning så får jag bara in thor. När jag väljer sirius 5.0 så får jag ingen signalstyrka i den undre stapeln. Är det någon som har någon ide?
Jag antar att 4.8 grader som det står i dreamboxen är det samma som 5.0 i azboxen?
Har provat att lägga in nya kanallistor i disk2 men det hjälper ej?

wba
2010-03-28, 23:37
Jag har skapat en ny satellites.xml och converterat den i azbox edit fört över antenna.list och dvbs till disk2 mappen på azboxen.

Nu har jag i alla fall sirius 4.8 i satellite sökningen men fortfarande ingen signalstyrka i Azboxen. Jag har snr 90% och agc 86% i DB.
Fattar inte vad som är problemet???

Måste man byta huvudet i parabolen för att mottagaren ska hitta signalen?

hannhimhe
2010-03-28, 23:40
Måste man byta huvudet i parabolen för att mottagaren ska hitta signalen?

Byta huvudet? Som vanligt måste du tala om för boxen på vilken DiSEqC-port den ska söka för de olika sateliterna.

wba
2010-03-29, 13:17
Jo jag har gjort det enligt manualen. Jag har först valt diegc 1.0 lnb1 för thor och sedan valt 1.0 lnb2 för sirius.
På thor har jag strenght 72% quality 81%
På Sirus har jag strenght 69% quality 0%
min firmware Version är 09.4690

Om jag provar en ny firmware. Försvinner alla inställningar då och jag måste lägga in mgcamd på nytt?

roy71
2010-03-29, 17:46
Näe då. Byter du firmware så försvinner inget.

När jag köpte min box hade jag precis samma problem. Hade funkat utan problem med ipboxen, men när jag kopplade in azboxen ville den inte switcha.

Har du testat och koppla kabeln direkt till sirius huvudet för att säkerställa att huvudetet funkar. Om den funkar testa en annan swich. Det var det som var problemet när jaga hade problem... Mycket märkligt

mrzimmerman
2010-03-30, 01:00
Prova ladda ner kanaler fast du inte har nån signal har för mig att jag inte hade signal sirus heller med vips så hittade den kanaler vid sök.

Mvh

Mrzimmerman

krini
2010-03-30, 02:14
Hittade detta i ett annat forum, gäller just ditt problem!!

""Bytte kondingen så funkade allt.
Leta efter ic LNBP21 sitter under hårddisken.
Till vänster om den sitter C60003 22uf 25V.
Byt den så funkar det""

//Chrille//

wba
2010-03-30, 12:46
Tack för alla svar ska börja med switchen, hjälper inte det får man väl ta fram lödkolven.

wba
2010-03-31, 18:35
Köpte en ny switch hos kjell och kopplade in. Den visade fortfarande ingen signal på sirius. Provade ändå att söka efter kanaler och vips så hittade den vias utbud.
:)
Så det var switchen som felade mot Azboxen men fungerade på DB:n Skumt.


Vilken signalstyrka har ni på era boxar? Tycker den hackar lite och visar scrambled ibland
och vilken image rekommenderar ni att man ska köra.