handdator

Visa fullständig version : Tanka via usb?



kjell-håkan
2010-03-31, 15:39
Har precis köpt en Azbox premium+.
Kan man tanka över filmer från min stationära dators hårddisk till boxen via usb ingången?

ab12cd34
2010-03-31, 17:14
Förstår inte riktigt vad du menar. Har du hårddisk i boxen som du vill ha filmerna på eller vill du bara spela upp filmerna?
Har du en extern hårddisk och bara vill spela upp filmerna så är det bara att plugga in den i en USB-port.
Är det den interna hårddisken du vill se från så delar du ut mappen och kollar genom nätverket.
Har du hårddisk i boxen som du vill ha filerna på så kan du föra över via ftp.

card
2010-03-31, 19:49
tror han vill överföra filer från datorn till boxen via USB kabel, men som sagt, lättare med FTP om du har tillgång till nätverk, annars vet jag inte om det funkar med USB kabel emellan, bara att testa och se vad som händer =)

kjell-håkan
2010-04-01, 12:46
Ja jag har hårddisk i boxen!
Jag vill kunna tanka över de filmer jag har i datorn till boxen.Man är inte så jävla haj på datorsnack....vad är FTP?

wba
2010-04-01, 12:54
Tanka hem en ftp klient på denna adress.
http://filezilla-project.org/
Installera den på din egen dator.
skriv in ip adressen på din azbox i ftp programmet anslut med anv root lösen azbox.
Då bör du kunna komma åt din hårddisk på azboxen. Sen är det bara skicka över filerna till din hårddisk.
Vet inte hur hårddisken visar sig på azboxen, eftersom jag inte har någon azbox med hårddisk installerad. Det kanske finns en mapp som heter "hdd" och det är hårdisken.

na96gen
2010-04-01, 13:47
är det någon som tankar via ftp? jag får värdelös hastighet runt 2Mb/s..
jag kör inte trådlöst..

du hittar hårdisken en nivå upp från root, sedan ner i data och hdd1 tror jag det är.
där finns sedan olika kataloger beroende på vad man ska ladda upp.

matkoh
2010-04-01, 14:03
Hmmm.

2 megabit/s eller 2 megabyte/s, typ jätte skillnad !!

na96gen
2010-04-01, 17:48
mbit annars hade jag inte klagat... märker även att det går bättre med mindre filer typ 200Mb, provar man att ftp:a en iso på ca 4Gb är det tvär kört timar ut efter en stund. Provar från olika datorer och olika ftp program men samma skillnas.
Kör senaste FW. Men jag börjar undra om de är nå stabila överhuvud taget... Snarare fixar de en bugg å skapar tre nya.. När ska denna box bli stabil?