handdator

Visa fullständig version : Fastnar vid "booting"



vic20
2010-04-25, 17:28
Min azbox premium dog för mej idag. Om man startar den som vanligt så kommer svt1 upp och visar bild men sen fungerar ingenting (kanalbyten, volym eller något). Om jag bootar om den med usbminne i så kommer den till bootmenyn om jag vill uppgradera men där går inte att välja något varken med fjärren eller knapparna på mottagaren. Någon som har någon lösning? Tack på förhand.

tobbelobbe69
2010-04-25, 18:48
Min azbox premium dog för mej idag. Om man startar den som vanligt så kommer svt1 upp och visar bild men sen fungerar ingenting (kanalbyten, volym eller något). Om jag bootar om den med usbminne i så kommer den till bootmenyn om jag vill uppgradera men där går inte att välja något varken med fjärren eller knapparna på mottagaren. Någon som har någon lösning? Tack på förhand.

Formatera application area och ladda in fw igen. Det har funkat för mig ett par gånger när boxen varit död.

vic20
2010-04-25, 21:10
Men detta gör man väl från menyn när man bootar med usbminnet? Vid den menyn kan jag inte välja någonting, det är där problemet ligger. Finns det något annat sätt?

freppo
2010-04-25, 21:13
Hej

Min box har också åkt på samma problem.
Jag hade lite skumma problem med EPG:n, så jag uppgraderade till 4785. Då fungerade boxen riktigt bra, ända tills jag bootade om den efter en dag. Nu kommer ofta den bara till läget "Checking..", ibland så kommer jag in så att jag får se "program-infon", men inget program kommer och boxen hänger sig.
Nu spelar det ingen roll om jag har en USB-sticka i eller inte, boxen visar aldrig menyn för uppgradering, så jag kan inte formatera applikations-partitionen.

Nån som har nåt tips om vad jag kan göra för att få igång den igen ?