handdator

Visa fullständig version : Blocketfynd/skrot ????



Maria
2010-04-27, 01:24
Hej

Min gamla tv gick sönder så jag köpte en tjocktv av märket telefunken på blocket. När jag kom hem kopplade jag ihop tv:n med digitalboxen med hjälp av scartkontakt och digitalboxen med antennen med hjälp av antennsladden. Men allt jag får på skärmen är en blå skärm samt text i gult som uppger signal 0. När jag trycker på tv:ns programvalsknappar dyker det upp gul text som uppger siffran 6/7 beroende på om jag använder + eller - knappen även när jag använder volymknappen kommer en gul indikator upp på skärmen men det hörs inget ljud. Har jag kopplat något fel eller var ligger felet ????? Snälla hjälp trött och tvabstinens

matkoh
2010-04-27, 04:51
Hmmmm.

Lurad !!

richard_roe
2010-04-27, 07:06
Hej

Min gamla tv gick sönder så jag köpte en tjocktv av märket telefunken på blocket. När jag kom hem kopplade jag ihop tv:n med digitalboxen med hjälp av scartkontakt och digitalboxen med antennen med hjälp av antennsladden. Men allt jag får på skärmen är en blå skärm samt text i gult som uppger signal 0. När jag trycker på tv:ns programvalsknappar dyker det upp gul text som uppger siffran 6/7 beroende på om jag använder + eller - knappen även när jag använder volymknappen kommer en gul indikator upp på skärmen men det hörs inget ljud. Har jag kopplat något fel eller var ligger felet ????? Snälla hjälp trött och tvabstinens


Brrrrrrrrr.


Välj input/source "SCART" på TV:n.

bpl
2010-04-27, 07:06
Ehhh är du helt blåst matkoh?

Har du valt rätt scart-ingång via någon knapp på fjärren/menyer i TVn?
Kopplat scart-sladden till rätt utgång på digitalboxen?

Maria
2010-04-27, 10:59
Tack för tipsen, tv:n har bara en scartkontakt har nu testat med den andra scartkontakten på boxen situationen den samma, det följde inte med någon fjärr så dom tipsen har jag inte kunnat testa.

atomized
2010-04-27, 11:08
Kolla om du kan se någon modellbeteckning på TV:n. Prova sedan att googla på:
Telefunken <modell> manual
och se om du hittar nån bruksanvisning. I bruksanvisningen står förhoppningsvis hur man väljer SCART eller A/V läge.

Maria
2010-04-28, 21:47
Hej

Nu har jag äntligen fått igång tv får dock inte in alla kanaler men det beror väl förmodligen på boxen??? Här inte heller vågat mig på att försöka koppla in dvd:n det blir ett äventyr att se fram emot. Ett JÄTTESTORT TACK för hjälpen tur att det finns snälla människor som delar med sig av sin kunskap.

Tack & vänliga hälsningar

Maria

atomized
2010-04-28, 23:14
Kul att du lyckades till sist! :)

Kör du Boxer så kan dålig antennsignal göra att vissa kanaler inte kommer in. Kan hjälpa att flytta antennen lite om det är en inomhusantenn. Eller använda kortare kablar eller kablar av bättre kvalitet från antennuttaget till boxen.