handdator

Visa fullständig version : Telefunken modell



Maria
2010-04-27, 16:38
Hej

Har fyndat? en telefunken på blocket söker nu manual vilket förmodligen skulle gå bättre om jag visste modellbeteckningen.

Tv:n är förmodligen 26 tum, tjocktv, silverfärgad med perforerad metall på bägge sidorna om skärmen, ordet telefunken i en något mörkare grå färg under skärmen med upphöjda bokstäver, under ordet finns 2 infällda svarta knappar en rund och en stående rektangulär med rundade hörn. Programvals, volym+/-knapparna och startknappen är liggande silverfärgade rektangulära knappar.Tv:n har bara en scart. Tacksam för hjälp

atomized
2010-04-27, 16:48
Finns det ingen skylt på baksidan med någon beteckning på?

Maria
2010-04-27, 20:21
hittar skylt med beteckningen df 428e på baksidan hittar dock ingen manual på nätet vet inte om jag fått fram rätt modellbeteckning

atomized
2010-04-27, 21:36
Jag hittar heller ingen manual på de uppgifterna tyvärr.
Verkligen synd att du inte fick med fjärrkontrollen... :(

Det finns två möjligheter men jag vet inte om någon av dem fungerar.
1. Stega igenom alla kanalerna, har du tur så kommer den till A/V-läge på slutet. SCART-kontakten betecknas troligen A/V, så håll utkik om du ser något sådant på skärmen när du trycker på de knappar som finns.
2. Om du har alla kablar isatta och startar upp TV:n först och sedan när TV:n kommit igång slår på digitalboxen så finns det en chans att TV:n automatiskt väljer SCART-ingången när den ser att den får signal där.

Hjälper inget av detta så är du nog rökt utan fjärrkontroll tyvärr... :|

Maria
2010-04-28, 03:18
Hittar avläget men det händer fortfarande ingenting när jag trycker på digitalboxens fjärr bara samma blåa skärm med den gula texten signal = 0. Är inte helt övertygad om att jag kopplat alla sladdar rätt.

antenn- box -scart från box till dvd- scart från dvd till tv antennsladd mellan box och tv????? verkar detta rätt eller vilken scartutg på dvd skall användas till box respektive tv????

atomized
2010-04-28, 09:00
Börja med att prova med SCART-kabeln direkt från digitalboxen till TV:n för att se om du kan få det att funka överhuvudtaget. Antennkabeln behöver du bara ansluta till digitalboxen när du testar.