handdator

Visa fullständig version : Canal Digital Nordic i Vu+ Duo. Hur?



larskent
2010-05-15, 11:29
Hej.
Här sitter en en gubbe med en nyss inköpt Vu+ Duo och tittar på FTA på Thor.
Varför? Ja, jag trodde i min enfald att inbyggd Conax läsare betydde att jag inte skulle behöva hålla på med softcams och editeringar i Linux som jag inte vet mycket om.

Jag är inte ute efter cardsharing utan bara att använda mitt CD original kort i Vu+'n. Kortet funkar i min ordinarie HD PVR 101-ST och även i en gammal Force 1133S som jag dammade av för första gången på fem år.

Just nu sitter PLi 's image från 12/5 i burken.

Vill någon förbarma sig och leda en halvblind igenom det här vore jag oändligt tacksam.

\Kent

bpl
2010-05-15, 13:28
Ladda ner CCcam via plugins menyn. Starta sen CCcam i softcam menyn så ska du få bild.

VU+ och alla smarta Linux boxar är inga plug n play boxar, kunskap i datorer och nätverk är ett måste!

Boxen har ingen inbyggd Conax läsare utan kortläsarna styrs av mjukvara (softcams) som måste installeras på boxen så som CCcam tex.

larskent
2010-05-15, 13:54
Tack för snabbt svar! Funkar!!! Om du var i närheten skulle jag ha bjudit på en pilsner.Än en gång tack!!\Kent

bpl
2010-05-15, 14:51
Tackar! Jag ska ta en pilsner lite senare :thumbup:

hannhimhe
2010-05-15, 17:48
Det är lätt att tro att Canal Digital ska kicka igång direkt. Särskillt efter att man läst manualen.


Smartcard reader slot
Two Smartcard slots are provided: one for Conax and the other for Xcript

Vu+ supports Xcript and Conax. Users need to buy only these Smartcards without having to buy additional CAMs to watch those channels that are encrypted in Conax and Xcrypt.

There are several Conditional Access Systems (CAS), other than Conax and Xcrypt that Vu+ supports. To be able to watch channels that are encrypted in such CAS as Nagravision, NDS, Irdeto, Viaccess, etc, users need to purchase a CAM that is corresponsding to each CAS as well as Smartcard to decrypt those encrypted channels.

2 x Smartcard readers (Conax & Xcrypt)

Smart card slot (Conax Embeded) 2

ruva
2010-11-19, 08:56
Det fungerar för mig i PLi men hur gör man med Black Hole. 8 timmar och ingen lösning ännu. Vill ha BlackHole därför att jag vill kunna använda usb DVB-T

kallebib
2010-11-19, 10:07
Hej
Hadde samma problem med pli, instalerade programm från VU+ portal denna gick också dåligt.Instalerade Black hole denna fick jag att fungera bäst kopplade upp sig mot internet,uppdaterade sig.om du dubbel klicka på blå knapp på fjärr så kommer du in till menyn (du står på till.ex TV4).Du finner 2 st olika cccam välj cccam 2.0.
Då borde du få bild
Hälsningar
kallebib

ruva
2010-11-19, 11:40
Finner inga cccam, finns inga står det. Hittade det i 10 senaste addons och nu fungerar det. se om jag kom ihåg vart det låg för jag ska byta till en nyare image. kan man spara kanallistan på usb minne?

bpl
2010-11-19, 17:44
Finner inga cccam, finns inga står det. Hittade det i 10 senaste addons och nu fungerar det. se om jag kom ihåg vart det låg för jag ska byta till en nyare image. kan man spara kanallistan på usb minne?

Spara kanallistan på din dator med DreamBoxEdit.

Leatherface
2010-11-19, 18:10
Anledningen att kanalerna inte funkar med inbyggda Conax läsaren är att korten måste pairas till godkänd box eller CA modul serienummer.
Men det gör inget för det funkar utan problem med softcam.

ruva
2010-11-19, 21:53
Jag körde över "CCcam214_full_E2_bh.tgz" (som jag hämtade i Vu+ tråden på MinHembio forum) till amppen tmp med ftp-programmet FilZilla och satte rättigheterna till CH777. Hittade till slut Addons på boxen och kunde installera därifrån.
Löst fd problem och nu glad i hågen.

Nu undrar jag varför jag inte kommer åt boxen från Windows 7, Går jättebra från Ubuntu med Linux lirar inte med mitt Asutec Explosin ljudkort så vill spela upp inspelat material från Windows. Sökt på ip nummer i nätvekrkplatser men ingen tur.