handdator

Visa fullständig version : AzBox HD Elite, Nybörjare..



Millee
2010-05-19, 19:22
Hejsan!

Köpte en Azbox HD Elite för att kunna se hd filmer samt att jag i tänkt fixa lite kanaler tills VM börjar.. Jag är helt ny och vet ingenting om att fixa sådana kanaler... Har bekanta som har dreamboxar och de har massa med kanaler via nån källa..

När jag nu har köpt en Azbox så vill jag också få kanaler från denna "källa".. Måste man "chippa" Azboxen eller vadå? Jag har ingen aning om hur det går till, kan ni vara vänliga och säga vad dessa mgcamd och alla olika uttryck betyder..

Tack på förhand

EDIT:
Såg reglerna och man verkar inte få snacka om cardsharing utanför huset, säg att jag vill cardshare'a inom huset.. hur gör jag med Azbox? Somsagt jag är en nybörjare..

razorx
2010-05-19, 19:27
Du kan ju börja med att studera reglerna som du förmodligen missade när du reggade dig här, §9 §10 behöver du läsa nogrannare.

Sen "chippar" man inte boxen det är ingen spelkonsoll.

Mgcamd är en softcam dvs en mjukvaru conditional access module som man kan koppla ihop med lämplig kortserver tex newcs.

Millee
2010-05-19, 19:41
Såg det, därför jag skrev till en EDIT..

Men vad ska jag behöva göra för att kunna cardshare'a inom hushållet? Man måste väl göra något med azboxen?

razorx
2010-05-19, 20:04
Jag kan inget om azbox men det finns en hel forumdel som behandlar det ämnet. Men du ska kunna köra newcs och mgcamd på en azbox.

Millee
2010-05-19, 20:13
Jag kan inget om azbox men det finns en hel forumdel som behandlar det ämnet. Men du ska kunna köra newcs och mgcamd på en azbox.

Kan du förklara vad newcs och mgcamd är för en nybörjare?

razorx
2010-05-19, 20:23
Newcs är en kortserver som läser ditt programkort du har i boxen alt en pc med kortläsare. Mgcamd är klienten som emulerar ett kort av informationen den får av servern.

Millee
2010-05-19, 23:25