handdator

Visa fullständig version : Internetradio



Schwede30
2010-05-24, 22:55
Hej!
Har bott en hel del utomlands och det finns chans/risk att det snart blir så igen. Då ELITEn har nätverksfunktioner har jag letat runt efter Internetradio-plugins

Tyvärr verkar de flesta vara uppbyggda runt Shoutcast. Plug-ins som Streamrip fungerar alldeles utmärkt, men det skulle vara roligt att kunna lyssna på Sveriges Radios kanaler och BBC (BBC går ju att ta emot via satellit), men SR är kört om man vill lyssna på mer än P4 och utlandsradion.

Någon som har hittat en plug-in som fungerar med SR?

Jag letar också efter en enkel TV/radio-tablå jag kan ha som startsida i boxens web-läsare. De jag har hittat som TV-planeten och TV-guiden innehåller alldeles för mycket extramaterial som gör att sidorna tar lång tid att ladda. (Jag hinner ner till affären och köpa kvällstidningen eller hämta en metro innan sidan laddat klart) Förslag?
/I

atomized
2010-05-25, 04:29
Testa de TV-tablåer som finns för mobiler t.ex.
http://m.tv.nu/

Schwede30
2010-05-25, 08:19
TACK!
Tror att det skulle fungera alldeles utmärkt.

Har noterat en liten egenhet hos boxen: Vid inmatning av URLer där www saknas. lägger boxen automatiskt till www... Vilket gör att exempelvis TV-sidan här ovan inte kan hittas. (Har anmält det på buggg-sidan här)
Får leta vidare efter TV-sida.

MickeMick
2010-11-21, 12:53
Tjena!

Hur gick det med internetradio-pluggen?

Skulle vilja ha för "the voice å snart då det e jul "julradion.se"!?

Några tips??

Micke

Schwede30
2010-11-21, 19:32
Tror inte att det har hänt något på Internetradiofronten. Kan kanske fungera om du lägger in URL direkt i IP-TV-menyn. Har provat att pilla med de plugin som finns, men utan framgång. De går troligen mycket fortare att köpa en billig Internetradio eller högtalare till datorn.

Schwede30
2010-12-19, 18:43
Det finns en del Internetradioapplikationer för Dreamboxar. Det kanske kan vara en väg att gå efter att ENIGMA2 installerats på AZBOXen.