handdator

Visa fullständig version : Azbox HD Elite, Hjälp! Gemini + CCcam osv.



Millee
2010-06-10, 21:55
Hejsan, vet inte om jag postar i rätt forums-del nu men jag ber er flytta på tråden om jag nu skrivit den i fel kategori.

Det är så att jag för ett par månader sen köpte en Azbox HD-Elite och det lät väldigt bra med att den både var en "dreambox" och en mediaspelare. Nu är det så att jag vill använda den som en "dreambox" men vet dock inte hur man gör. Jag talade men någon idag och han sa att man var tvungen att installera en mjukvara i dreamboxen för att den skulle fungera, dock visste han inte hur det var för Azboxen, han nämnde Gemini Project och därför vände jag mig hit. Vad är det för mjukvara som behöver installeras i Boxen och hur kan man göra det? Skulle vara väldigt tacksam för hjälp, känns lite drygt att vissa säger att man måste ha en dreambox för att allt ska funka och då har man redan köpt en Azbox.

Sedan har jag fått hjälp av någon som sagt att det enda jag behöver installera och aktivera var CCcam på azboxen, hur gör man det?


Väldigt tacksam för hjälp!
Millee

ab12cd34
2010-06-11, 19:22
Läs den här först.

Loony
2010-06-11, 20:46
..en Azbox kan inte vara en Dreambox.. utan dom är två olika digitala motagare typ saab vs volvo, hur skulle en volvo fungera med saabs programvara..!?! well med din azbox kan du se på tv och använda den som en mediamaskin (se på film m.m) finns massor av bra trådar i detta forum som berör detta ämme, vet inte vad du menar när du säger att du ska använda den som en "Dreambox"!?!

amar
2010-06-11, 21:39
Loony varför skulle det inte gå när det finns enigma images för ipbox tex ? Du flashar in gemini så blir det exakt som en dreambox. Det kanske inte finns för tillfället men det kommer väl är inte så insatt.

deas
2010-06-11, 23:28
Njaa alltså det finns olika images för olika boxer... Det hålls på att porta enigm2 för azbox, men det är långt från klart... Och azbox och ipbox är olika boxar med olika system... En dreambox är en dreambox och en annan box är en annan box oc inte en dreambox...

Millee
2010-06-12, 21:56
Nu har jag läst lite och har märkt att det finns flera olika alternativ då boxen jag ska ha ska fungera som en klient. CCcam har jag hört om och även om MultiCAS. Hört att MultiCAS är lite bättre lämpad till Azboxen. Räcker det med MultiCAS för att min Azbox ska fungera som en klient? Om jag nu fixar så att MultiCAS fungerar på min Azbox, fungerar det då ifall servern som skickar signalerna med vilket program som helst?(I mitt fall är servern en DreamBox med CCcam). Dvs. ingen skillnad på MultiCAS och CCcam ?

Finns det ingen vänlig skäl som kan kontakta mig som jag kan chatta med för att få lite snabb information om detta? Det är inte alls lång tid som krävs för hjälpen jag behöver. Skulle vara väldigt tacksam!

Millee
2010-06-13, 15:57
Kan någon svara på en enkel fråga ?

Jag har fixat MultiCAS och vill använda Azboxen som en klient via CCcam. Räcker det med MultiCAS ? Måste jag ladda ner några Config's inom OpenXCAS ?

Jag är så himla nära nu, kan ingen bara hjälpa mig?

know
2010-06-13, 17:26
Läs denna tråden

http://www.comhit.net/showthread.php?t=26717

Millee
2010-06-14, 18:53
Har läst, dock fanns det inte tillräckligt med hjälp där..