handdator

Visa fullständig version : IP-TV streaming



tommmyboy
2010-06-12, 22:13
Hej!

Hur gör man för att få in kanaler som man har en länk på?
På http_streams.exe så få man in engelska kanaler, men hur ska man göra om man vill ha flera andra kanaler?

Dessa kanaler vill jag se i min azbox http://yp.shoutcast.com/sbin/tunein-station.pls?id=302337
mms://media.login.in.th/bangkoktoday
mms://61.19.248.196/mvtv_8?WMContentBitrate=256000

Thailändska kanaler. Någon som vet hur man gör?

På settings - tv channels - iptv. så kan man skriva in webbadress men det går ju inte skriva in så många tecken som dessa länkar har...hmmm

Och kartina.tv funkar inte heller. någon annan som har samma problem, eller någon lösning?

Tommy

Schwede30
2010-06-12, 23:27
Hej!

Jag är rätt övertygad om att URLer som börjar med MMS inte kan läsas av AZBOXen, så tyvärr går det nog inte att se dem direkt i mottagaren. Det finns en annan tråd här med strömning av kanaler från en dator till AZBOXen, titta där för råd.

Är den första kanalen en radiostation? Då kanske du kan spela upp den med hjälp av plug-in STREAMRIP. (Jag får plug-in att fugera, men jag har inte förstått hur jag lägger till eller byter ut radiostationer) STREAMRIP spelar upp SHOUTCAST-stationer. Jag har inte hittat någon plugi-in där man kan spela upp "vanliga" stationer, alltså använda den som Internetradio där det går att söka efter kanaler från olika länder.

Du kan skriva in så många tecken du vill (troligen finns det en övre gräns), men du får använda höger och vänster piltangent för att skrolla för att se vad du har skrivit.
Det går bara att skriva in en kanal på det sättet. Skriver du in en ny kanal, skriver du över den gamla. Lösning på detta är FTP och finns dokumenterat i ett par trådatr här samt i filguiden.

Kanaler från Thailand? Har du provat att googla/altavista efter kanaler?
Har dessutom ett väldigt svagt minne av någon som satte upp en väldigt stor parabol för mottagning av kanaler från Thailand på C-bandet. (Behöver inte vara thailändska kanaler då det var länge sedan jag hörde om det)

music4keep
2010-06-15, 00:13
Thailändare har gått med 1.8 i Skåne.

DennisOlof
2010-06-17, 19:25
Man ska kunna ta emot Thaicom 5 med C-band, men det kräver en ganska stor parabol. Och då är det enbart "global" beam som man kan ta emot. Finns en del kanaler där man kanske inte intressant för de flesta ?