handdator

Visa fullständig version : 400s med ålderdomskrämpor



mr_richard
2010-06-15, 10:00
Min 400s har tappat stinget, trots bra signalstyrka, senaste satellites.xml och fungerande server/kortläsare så har den stora problem med kanalerna på thor. I början var det någon enstaka och jag trodde det var något med ändrade transpondrar, sen kom dom tillbaka. Sen två dagar har alla lagt av.

Några tips innan jag byter image för en slutgiltig dom innan den hamnar på reservdelshögen?
Om det är switchen eller lnb så borde väl inte signalstyrkan vara bra?

Bytte image till en något nyare fantacy image, la in mgcamd och då gick den igång :errf: skumt

Magbra
2010-09-14, 07:53
Hej, är det möjligtvis så att bilden fryser och att det är värst på Thor? Hittar du någon lösning så skulle det vara bra om du delade med dig av lösningen.

//Magnus

mr_richard
2010-09-14, 10:50
Sånt brukar ju oftast bero mer på signalrelaterade problem, Jag har aningen sämre mottagning på min sirius p.g.a en björk t.ex. Men faktum är att efter byte av image har det blivit märkbart bättre. Jag hade ofta svårt att byta från thor till sirius men inte tvärtom och det problemet försvann efter imagebytet, Samma med frysningar som blivit färre.

Jag har ingen aning om varför men har ofta upplevt det fenomenet. Låter jag den vara ifred så klarar den sig längre. Jag har ju även bytt serverhårdvara p.g.a åska och det kan ju ha med förbättringen att göra även om jag inte tror det (det stämmer inte tidsmässigt).