handdator

Visa fullständig version : Ny firmware - 4931



tobbelobbe69
2010-06-19, 17:35
"fixed the antenna settings when using diseqc 1.2" - berör väl inte mig som DVB-C användare?

"fixed the teletext synchronization (rec)" - Hoppades att detta skulle fixa undertext-synken för inspelade program hemma hos mig, men mina tester visar att problemen kvarstår. Är det någon som får undertexterna att funka?

"fixed the reservation process" - Ingen aning om vad som är åtgärdat här. Någon som har koll?

Lgte
2010-06-21, 07:24
Samma problem för mig med undertext i inspelade program..... fortfarande... Det har gått så lång tid nu, och kommit så många rättningar.....
Det är uppenbart att det här inte är ett prioriterat problem från tillverkarens sida.

Känner att inspelning var den stora orsaken att jag köpte Azbox. Vilket innebär att jag kommer att lämna tillbaka den snart om inte det här fixas.
Bör inte vara något problem eftersom det är en så uppenbar felaktighet.

Lgte
2010-06-22, 20:50
http://forum.azbox.com/index.php/topic,553.0.html

Har även laddat upp en liten inspelad fil från TV4 Science Fiction.

Det konstiga är att det verkar funka med en del kanaler. Tex TV4 verkar funka att spela in undertexter...? (åtminstone om jag spelar upp från "recorded programs" )

Är det någon som har testat mer än mig, och har några fler kanaler som funkar?

dennisl
2010-06-24, 22:47
Efter senaste uppdateringen har jag problem med följande

1. Undertexter fungerar inte vid inspelning på canal+ kanaler. På hd kanaler känns det som att texter försvinner men för det mesta finns det text vid inspelning på HD kanaler.

2. Avbrutna inspelningar. Vid inspelning på en kanal och när man zappar till andra kanaler så stoppas ofta den inspelning som pågår.

3. Boxen blir ofta "seg" om den varit igång en längre tid detta gäller bl a om man tittar på discovery world och pga detta så får man flera dagars EPG. Men oavsett så hänger boxen om man inte startar om den varje dag.

4. Fläktljud. Har man premium+ så vet man precis vad jag menar

5.Tittar man på HD kanaler så fryser bilden ibland bara någon sekund men nog så irriterande.

6. Inspelningar pågår inte lāngre under den exakta programtiden när jag gör inspelningar med senaste fw så blir alltid inspelningar 1 tim. Detta gör att man alltid får en varning om man sätter 2 inspelningar på 2 program som ligger efter varandra i tid.

7. Utan usb minne i usb porten fungerar inte EPG data vid inspelning. T ex om man använder rec knappen så får man verifying EPG data och inspelnngen namnges efter programmeta titel, utan usb minne fungerar inte detta för mig.

Jag har en Premium+ med 1TB WD disk konfigurerad som SATA1

Bekrāfta gärna om ni har samma problem eller inte. Letade efter en "bugglista" här men hittade ingen.

Detta är vad jag kommer på nu de flesta problemen har jag haft sedan premium+ kom ut.