handdator

Visa fullständig version : FTP Connect



tommmyboy
2010-06-30, 16:52
När man ska koppla upp sig till datorn från azbox använder man FTP.

Men vad ska jag skriva på ID: Och PW?

Tommy

matkoh
2010-06-30, 18:10
Hmmmm.

User: root
Passwd: azbox.

Men det är telnet du ska använda om du ska in i boxen, ftp använder du BARA för filöverföring (FTP = FileTransfreProtocol)

tommmyboy
2010-06-30, 23:05
Hmmmm.

User: root
Passwd: azbox.

Men det är telnet du ska använda om du ska in i boxen, ftp använder du BARA för filöverföring (FTP = FileTransfreProtocol)



Hej.
Jag ska från azboxen in i datorn.

Okej, konstigt. Jag skriver min dators IP nummer i azboxen och root + azbox men det funkar inte. Jag delar ut filer i nätverket men det går inte se i azboxen...

Men det funkar att komma in omvänt altså dator till azbox via Filezilla.
Har även laddat ner channel editor azbox. Men där kan jag inte ansluta.
Klickar på connection sedan URL dåskirverjag in ip nummer. men funkar ej. vad är azboxens URL så man kan redigera kanalerna..tommy

hannhimhe
2010-07-01, 01:15
På azboxen finns ett konto där användarnamnet är root och lösenordet azbox. På din dator finns det ett konto där användarnamnet är något och lösenordet något annat. Naturligtvis måste du ange kontouppgifter som ger tillgång till ftpservern på din dator.

matkoh
2010-07-01, 06:08
Hmmmm.

Vilka tjänster (ftp, samba, nfs, http, ssh ...) har du igång på din dator (W# eller Linux ?). Läs i configfilerna vilka konton du släpper in !!

tommmyboy
2010-07-02, 23:49
På azboxen finns ett konto där användarnamnet är root och lösenordet azbox. På din dator finns det ett konto där användarnamnet är något och lösenordet något annat. Naturligtvis måste du ange kontouppgifter som ger tillgång till ftpservern på din dator.


Hej!

Jag har skrivit in kontoupg - lösenord - och port 21 men boxen kan ej hitta några filer.
jag delar ut filer utan lösenord eller skrivskydd.

tommy