handdator

Visa fullständig version : HD hackar på Azbox?



atlas776
2010-07-04, 14:08
Under fotbolls VM så tycker jag att bilden på HD är ryckig (VM-
kanalen)
Detta går även att se på VM-kanalen när det är uppehåll och dom sänder en rullande programlista på vilka matcher som skall spelas när. Listan rullar inte kontinuerligt, utan verkar göra små skutt.

Det är inga stora skutt och i början var jag inte ens säker på om det verkligen var så. Men när jag frågade andra höll dom med.

Har någon annan sett samma sak?

dennisl
2010-07-07, 12:47
Absolut ett problem

atlas776
2010-07-07, 12:53
Det blir ännu tydligare när bilden tex sveper över ett landskap. Då känns det som om den missar bilder och därmed rycker.

Compoze
2010-07-07, 16:48
Min bild kan oxå rycka, men bara ibland med den senaste imagen 4931. Men om jag gör en reboot så funkar den klockrent igen. Funderar även på om det är värmen som gör att den börjar rycka för att den har ståt på ett tag i värmen.

razorx
2010-07-07, 17:03
Dreambox var/är drabbad av "tuning failed" när tunern blir för varm. Testade nog med allt kondningsmoddar osv.
Men det bästa för mig var att annvända en fläkt som drog ur värmen från boxen.

Känns tunern väldigt varm efter ett tag så kanske det är problemet?

atlas776
2010-07-07, 17:46
Min bild kan oxå rycka, men bara ibland med den senaste imagen 4931. Men om jag gör en reboot så funkar den klockrent igen. Funderar även på om det är värmen som gör att den börjar rycka för att den har ståt på ett tag i värmen.

Jag har också den känslan att det har kommit på sistone. Tycker att jag måste starta om boxen oftare nu än förr. Förhoppningsvis löser sig det hela när nästa firmware kommer. Eller får man ladda ner en äldre version.