handdator

Visa fullständig version : Boot meny försvunnen?



Acropora
2010-08-05, 23:31
Någon annan som upplevt att boot menyn som dyker upp när man stoppar ett USB i och bootar om försvunnit?
Tänkte uppgradera boxen men det går inget vidare när menyn inte kommer fram. Kan nämna att den har funnits tidigare.
Dags för en factory default kanske?

Övrigra konstiga saker som hänt på sistone är även att You Tube slutat fungera. Fastnar i "connecting" på allt man försöker spela upp.

tack på förhand

tobbelobbe69
2010-08-06, 01:24
Har du döpt om filen till patch.bin? Om inte så kommer boxen inte att hitta firmwaren och spledes inte bootmenyn att dyka upp.

Angående YouTube: Använder det inte själv, men uppenbarligen finns en fix för YouTube i senaste fw (5006).

Acropora
2010-08-07, 22:07
hm.. Ja och nej.. Nu när du säger det så.
Ja för att jag först döpte om den till patch.bin. (USB formaterad i FAT32 för övrigt). Menyn kom fram. När jag valde USB säger den att ingen giltlig fil finns. Då tänkte jag att jag provar med orginal namnet, därav "försvann" min meny. Jag trodde menyn kom fram bara det fanns en USB sticka i boxen.

Det är samma USB sticka som jag använt tidigare så det är lustigt.
Kanske är det något fel på den senaste beta:n?

Någon som uppgraderat till software ifrån 30 Juli?

Schwede30
2010-08-07, 23:27
Jag använder en antik minnespinne. (Troligen ungefär tio år gammal). Den är på runt 50 MB så jag får bara plats med uppdateringsfilen på minnet. Då verkar det inte vara något problem. Har du provat med att bara ha uppdateringsfilen på minnet?

Du går inte miste om så mycket...
HD-programmen hackar fortfarande, DISEqC 1.1 verkar inte fungera, youtube spelar upp filer, men verkar inte vara oerhört förtjust i att vara kopplat via en switch till min router (öändliga väntetider) Nätläsaren har jag inte vågat prova....