handdator

Visa fullständig version : Nybörjar hjälp!



Patrick5
2010-08-11, 16:25
Hej alla

Är ny på forumet här då jag har fastnat i djungeln gällande digitaltv.

Jag har precis köpt en ny tv, Philips 8000-serie. Specifikationer finns här:

http://www.philips.se/c/tv-apparater/8000-led-serien-46-tums-digital-tv-med-full-hd-1080p-46pfl8685h_12/prd/?t=specifications

I dagsläget har jag kabeltv ingrävt i mitt hus, jag har även en ComHem box med ett digitalkort där jag har Canal+ paketen samt Visat Sport paketen. Nu kommer ju dessa ändra lite i sina tablåer, speciellt med deras fotbollssändningar. Jag vill gärna kunna få deras HD-tv kanaler, men hur får jag dessa? Jag vill gärna slippa ha parabol på taket, och via Comhem kan jag inte få det då jag inte har 3-hål i väggen och Comhem vill inte bygga ut nätet till mitt hus.

Jag har nu riktat blickarna mot en dreambox. Hur fungerar denna maskin? Hur många kanaler kan jag få? Får jag in Viasat HD, Canal+ HD via en dreambox?

Kan jag enbart titta på tv i ett rum pga att boxen styr alla andra kanaler? Eller kan jag fortsätta ha min kabeltv i dom andra rummen och enbart ha boxen kopplad till den tv:n jag känner mest för?

Många frågor, men snurrigt värre är det för mig.

Så snälla, ni som är kunniga hjälp mig :D:D:D:D:D:thumbup:

matkoh
2010-08-11, 16:38
Hmmmm.

1. Glöm HD-kanalerna för ComHem, idagsläget så funkar HD-kanalerna enbart för CD & parabol.
2. Enkel logic 1 box / TV.

Patrick5
2010-08-11, 17:58
Alright!

Kan jag ha Canaldigital utan parabol?

Är det samma som gäller på Canaldigital, 1 box/tv?

Hur fungerar det när jag har kabeltv indraget? Kan jag köra dom kanalerna kabeltv:n erbjuder mig på dom andra tv apparaterna jag har i mitt hus men enbart C+ , Viasat osv på den tv:n jag har boxen till?

GlaZz
2010-08-11, 20:55
Du behöver parabol för Canal Digital och Viasat, vanlig antenn för Boxer och tre hål i väggen för Com Hem ;)

Sthlm08
2010-08-11, 22:09
Jag lånar tråden om det är ok,

Jag bor i en lägenhet utan comhem, och ingen möjlighet till parabol. Finns det någon sätt att få pirat tv då?

calleboy
2010-08-11, 22:44
Jag lånar tråden om det är ok,

Jag bor i en lägenhet utan comhem, och ingen möjlighet till parabol. Finns det någon sätt att få pirat tv då?

Skaffa ett abonnemang av den tv-operatör du kan få och kör med dreambox oc CS hemma till alla tv-apparater

Sthlm08
2010-08-12, 15:49
Skaffa ett abonnemang av den tv-operatör du kan få och kör med dreambox oc CS hemma till alla tv-apparater

Jag har bredband från bredbandsbolaget.

Dreamboxen kan jag fixa.

Ska jag beställa någonting från bredbandsbolaget, eller ska jag fixa något slags kort?

Jag bor ensam och behöver bara kolla på en tv.

Mkt tacksam för svar!

Storsnusaren
2010-08-12, 19:00
läs reglerna. Pirat tv o cs när man bara har en tv funkar ej här.

Nordda
2010-08-12, 21:51
Kan man inte få viasat och canal digitals HD utbud via comhem med 3 hål i väggen? Eller är parabol verkligen det enda alternativet?
Har viasat släppt på pairingen nu eller missförstår jag infon på deras sida:

Jag vill använda mitt kort i en annan digitalbox. Hur gör jag?


* Via MinaSidor kan du para ihop ditt parabolkort med en annan digitalbox. Första gången du logga in behöver du registrera dig. Du kan även para ihop ditt parabolkort med en annan digitalbox genom att ringa 08-56203300.

Känns inte som nån stor mening och införskaffa den dyra DM8000 HD om CD kommer paira sina kanaler.

razorx
2010-08-12, 22:16
Då köper du en conax pairing CAM

Nordda
2010-08-12, 22:31
Aha! Så då kan man vara säker på att åtminstone kunna ha CDs HD-utbud även om dom kommer paira? Dvs om man har en HD-box?

Nordda
2010-08-12, 22:45
Tydligen verkar det bara vara POWER CAM PRO som passar till HDTVmottagare så det sprack ändå då.

Nordda
2010-08-12, 23:03
För att köra viasat + CD HD behövs alltså en DM 8000 HD? 800an funkar inte för den har bara en tuner?

Storsnusaren
2010-08-12, 23:25
Du har en diseqc switch efter lnb huvudena med en kabel till tunern.

2 Lnb = switch - mottagare

rask300
2010-08-13, 08:03
Kan man inte få viasat och canal digitals HD utbud via comhem med 3 hål i väggen? Eller är parabol verkligen det enda alternativet?
Har viasat släppt på pairingen nu eller missförstår jag infon på deras sida:

Jag vill använda mitt kort i en annan digitalbox. Hur gör jag?


* Via MinaSidor kan du para ihop ditt parabolkort med en annan digitalbox. Första gången du logga in behöver du registrera dig. Du kan även para ihop ditt parabolkort med en annan digitalbox genom att ringa 08-56203300.
.
Mellan Viasats egna HD-boxar kan du flytta kortet, så menar dom säkert.
Tror det är begränsat till 4 st men kan ha blandat ihop det med comhem.