handdator

Visa fullständig version : Ingen bild vid inspelning.



luxor
2010-08-12, 18:02
Hej !
Har köpt en AzBox HD Premium Plus (Kabel) . Testat med olika Firmeware.
Mgcamd alla möjliga. Kan se alla kanaler jag betalar för från min db 600 men när jag ska spela in blir det oftast svart blir en lite fil på hdn som boxen säger "ERROR Not supported. Jag tror inte bildströmen kommer med.
Men spelar jag in från tex. svt1 2 eller tv 4 som inte behöver kort blir det bra. Har com*he*. Nån som har nått förslag på vad jag gör för fel ?

Minime
2010-08-12, 21:29
Blir det någon skillnad om du stänger av timeshift funktionen?

luxor
2010-08-15, 18:25
Blir det någon skillnad om du stänger av timeshift funktionen?

Den är inte på när jag försöker spela in. Men jag ska testa att slå på den och kolla.
Timeshift fungerar som den skall.

assnike
2010-08-25, 07:22
Har exakt samma fel. Tror att man ska ha 3st newcamdlist-filer en för kanalerna en för pip och en för inspelning, har försökt men får det inte fungera

deadlock
2010-09-05, 01:09
Jag har exakt samma fel, flera newcamdlist filer kan väl enbart behövas om man skall spela in på en kanal och titta på en annan?
Jag har problem att över huvud taget spela in från kodade kanaler. Det blir bara svart när jag försöker spela upp, några sekunder senare står det not supported. Det känns som att inte avkodningen görs och att strömmen sparas krypterad till disken.

Om någon fått inspelning med azbox att fungera så vore det intressant att höra om config.

Själv ar jag testat OpenXCAS > Mgcamd
Har även testat OpenXCAS > MultiCAS (newcamd protokoll)

Samma resultat, det funkar inte. Okodade kanaler går fint att spela in.

tobbelobbe69
2010-09-05, 09:37
Vad har ni för hårddiskar? Jag hade inspelningsproblem med min Premium+ & Comhem när jag hade en Caviar Green 1TB. När jag bytte till Caviar Blue 320 GB funkade det fint. Tror att det hade nåt att göra med att hårddisken inte var klar för att skriva...

assnike
2010-09-27, 18:28
Har någon av er löst era problem? hade det med cam:en att göra eller byta hd?

luxor
2010-09-28, 07:21
Har väl löst sig till 80%. Om jag startar om camen efter en misslyckad inspelning fungerar inspelning och text på alla kanaler utom C+ och TV1000 som har tele text. Så får man göra var gång boxen varit strömlös.

assnike
2010-09-28, 18:05
kanske har med vilken image du har i boxen, har du senaste firmwaren(imagen)?

luxor
2010-09-28, 18:16
Japp senaste av allt :)

assnike
2010-09-30, 19:15
Vad har ni för hårddiskar? Jag hade inspelningsproblem med min Premium+ & Comhem när jag hade en Caviar Green 1TB. När jag bytte till Caviar Blue 320 GB funkade det fint. Tror att det hade nåt att göra med att hårddisken inte var klar för att skriva...


Kan inte det bero på hur man formaterar hårddisken? Formaterade du hårddisken i en dator innan du satte in den i azboxen eller stopade du direkt in den i azboxen och formaterade den och om det var i datorn formaterade du den i fat32?

tobbelobbe69
2010-09-30, 22:23
Jag lät AZboxen formatera den, vilket väl torde vara optimalt...?

assnike
2010-10-03, 19:24
Jag mailade till nettosat, där jag köpt azboxarna och hd:na. Dom svarade eftersom jag kunde spela in dom fria kanalerna så var det inget fel på hd:n utan antagligen i camen