handdator

Visa fullständig version : [LÖST] strul



GLIDAR´N
2003-05-04, 19:48
en polare till mig har skaffat en ca modul som skall passa till canaldigital box men när han sätter in kortet (gk)så har han bara bild i ca:30 sek
är det fel på modulen. han har provt kortet på en viasat box och där funkar det.
är det något speciellt man skall tänka på när man monterar in modulen eller när man starta upp första gången.

har kollat igenom hela forumet om dettq men har inte funnit något svar,just nu så snurrar det bara i kolan :?: :!:

spektraz
2003-05-04, 20:15
den kan vara spärrad för Canal Digital...

J.P
2003-05-04, 21:07
en polare till mig har skaffat en ca modul som skall passa till canaldigital box men när han sätter in kortet (gk)så har han bara bild i ca:30 sek
är det fel på modulen. han har provt kortet på en viasat box och där funkar det.
är det något speciellt man skall tänka på när man monterar in modulen eller när man starta upp första gången.

har kollat igenom hela forumet om dettq men har inte funnit något svar,just nu så snurrar det bara i kolan :?: :!:
Använd en ca-modul med serie nr:903457 Rev:1.0 .Jag tror den är framtagen av viasat.Fungerar bra för mig!

spektraz
2003-05-06, 15:37
det kan oxå vara en annan hex fil du ska ha har hört ryckten om det...
eller om man skulle ändra i koden...

test eller leta vidare

GLIDAR´N
2003-05-06, 23:30
tackar för hjälpen.
han har bytt ut modulen (kommer i slutet på veckan) till en annan
annars så skall vi prova att göra om kortet och lägga in en annan fil,

än en gång tackar för tipsen alla mini pirater där ute
till sammans är vi starka

Glidar´n
:lol: