handdator

Visa fullständig version : Problem att få in Canal + film och sport HD samt SVT HD



efterlyst
2010-08-24, 14:21
Dessa 3 ligger ju på samma frekvens, har skrivit in dom som följer i en manuell sökning:
Thor 6 (1.0W)
10934.00*
Horisontell polarisering
Txp:DVB-S2 (8PSK)
Sr: 25000
Fec: 3/4
Pilot av
Men jag får ingen träff på den manuella sökningen, har även kollat i min satellites.XML så den där sökningen finns med när man gör en automatisk sökning.. Grejerna jag har är en vu+ duo men pli-image, smart titanium 0,1db twin lnb:s, allt installerat av proffs med bra signalstyrka.. Kanalerna som ligger på vertikal polarisering på samma frekvens får jag in på den automatiska sökningen. Vad är problemet?!

efterlyst
2010-08-24, 14:27
Ska tilläggas att jag har ett huvud riktat mot Thor och ett mot Sirius.. Efter en automatisk sökning får jag in ungefär 1280 kanaler. Så det känns inte felinställt nånstans vad jag kan komma på.

rask300
2010-08-24, 21:11
Fel raderat

Paddy97
2010-08-29, 19:15
Dessa 3 ligger ju på samma frekvens, har skrivit in dom som följer i en manuell sökning:
Thor 6 (1.0W)
10934.00*
Horisontell polarisering
Txp:DVB-S2 (8PSK)
Sr: 25000
Fec: 3/4
Pilot av
Men jag får ingen träff på den manuella sökningen, har även kollat i min satellites.XML så den där sökningen finns med när man gör en automatisk sökning.. Grejerna jag har är en vu+ duo men pli-image, smart titanium 0,1db twin lnb:s, allt installerat av proffs med bra signalstyrka.. Kanalerna som ligger på vertikal polarisering på samma frekvens får jag in på den automatiska sökningen. Vad är problemet?!

Hade precis samma problem i somras med min uppsättning. Tog dit proffset som gjort min uppsättning igen och med en liten justering så fick jag full signalstyrka även på dessa kanaler.

Visade sig att antingen hade han slarvat vid installationen av huvudena eller så hade ett kraftigt slagregn som vi hade lyckats rubba dem.

Så det låter misstänkt likt samma symptom även för dig.

loob
2010-09-01, 19:29
jag vred huvet så det stod med kabeln klockan 5 istället för 6 då fick jag in dem igen kolla det om du har ett norden fäste