handdator

Visa fullständig version : Strul med HD-filmer, .MKV



Millee
2010-08-28, 11:04
Är det bara jag som får HD-filmer att strula på min Azbox HD-Plus ? Varje gång jag fört över en film till min hårddisk och ska sätta på den på Azboxen så kommer det ett varningsmeddelande om att filen är skadad (trots att filmen fungerar bra på min dator) och igår så ville filmen inte ens sättas på även när jag tryckte "Jag vill fortsätta trots problemet", det som hände är att filmen stannade och efter typ 5 sek så började sekunderna gå på displayen dock hoppade det några sekunder då och då. Inget visades på skärmen dock.

Har ni också problem med det? Finns det något man kan göra för att åtgärda problemet?

Tack på förhand

Millee
2010-08-28, 18:44
Laddat ner det senaste firmware ändå är det samma problem..

bandite
2010-09-22, 21:02
Jag har problem med att vissa nerladdade serier inte har ljud när jag spelar upp dem på AZBoxen, tydligen en ändring i nya versionen av MKV, man har lagt till header compression, och det vill inte AZBoxen vara med på i dagsläget. Det går att ta bort header compression med fixMKV, kolla här:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=155976

Uppdatering :)

Ladda ner bifogad fil, lägg videofilen som strular i samma katalog och kör fix.bat.

razorx
2010-09-23, 05:21
Borde finnas en fix.bat till azboxen istället tycker jag ;)

farzad_g
2010-09-24, 13:34
Tja,
Zip filen innehåller inga fix.bat fil.

Millee
2010-10-30, 20:56
Jag har problem med att vissa nerladdade serier inte har ljud när jag spelar upp dem på AZBoxen, tydligen en ändring i nya versionen av MKV, man har lagt till header compression, och det vill inte AZBoxen vara med på i dagsläget. Det går att ta bort header compression med fixMKV, kolla här:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=155976

Uppdatering :)

Ladda ner bifogad fil, lägg videofilen som strular i samma katalog och kör fix.bat.

finns ju inte fix.bat fil i zip filen?



Alltså kan ingen vara hjälpsam och försöka hjälpa mig med att HD filmer ska fungera på min Azbox HD-elit? Jag har googlat sönder utan någon som helst framgång, vad är det för fel på denna jävla apparat? Det enda jag använder denna skit box till är att kolla HD filmer och nu fungerar inte det? Vafan ska jag göra? Finns det någon bättre apparat som kan läsa upp alla sorters mkv filer utan problem?

hannhimhe
2010-10-30, 21:40
Börja med att lämna betydligt mer information om hur du lagrar och för över filerna. "Jag har en dator i garderoben" är inte tillräckligt. Mer information!

card
2010-10-31, 05:05
Om ni följer länken så står detta i första inlägget.
Kopiera in det i en text fil döp den till vadsomhelst.bat och lägg den i samma mapp som MKV filen och de i zip filen och kör bat filen.
Har inte testat men ska göra det på en MKV som inte vill funka.

Såg i loggen att man behöver nog ha MKVtoolnix (http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix) installerat för den verkade köra
"MKVToolnix found at C:\Program\MKVtoolnix\mmg.exe "

Update: Filmen som inte funkat för mig tidigare funkar nu iaf.



@ECHO OFF
cd "%~dp0"
REM SET MKVTOOLPATH=C:\Program Files (x86)\MKVToolnix
SET KEY="HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\App Paths\mmg.exe"
FOR /F "tokens=2*" %%A IN ('REG QUERY %KEY%') DO SET MKVTOOLPATH=%%B
ECHO MKVToolnix found at %MKVTOOLPATH% > logging.txt
FOR /F "delims=*" %%A IN ('dir /b /s *.MKV') do CALL :MKVFIXMUX "%%A" "%MKVTOOLPATH%"
START "" logging.txt
GOTO :eof
:MKVFIXMUX
"%~dp2mkvmerge.exe" -o "%~dpn1_fix.MKV" --engage keep_bitstream_ar_info -A -S --compression -1:none "%~dpnx1" -D -S --compression -1:none "%~dpnx1" -A -D "%~dpnx1"
if not errorlevel 0 (
ECHO Failed on %~nx1 remux! >> logging.txt
goto :eof
)
if exist "%~dpn1_fix.MKV" (
del "%~dpnx1"
rename "%~dpn1_fix.MKV" "%~nx1"
)
ECHO Processing of %~nx1 successful! >> logging.txt
goto :eof

Millee
2010-12-21, 12:17
Det är inte fel på .MKV filerna! De funkar perfekt på min Samsung TV (Som har inbyggd mkv uppspelare).. Men på Axboxen blir det bara kaos och jag har inte kunnat använda den ett skit! Snälla någon som kan hjälpa mig?

Millee
2010-12-21, 12:19
Börja med att lämna betydligt mer information om hur du lagrar och för över filerna. "Jag har en dator i garderoben" är inte tillräckligt. Mer information!
Jag för över de till en Extern hårddisk och den kopplar jag till Azboxen.. Det funkade hyffsat bra förut (lite problem med lagg), men ju nyare firmwire jag tankat så har det blivit allt sämre.. Varför?