handdator

Visa fullständig version : fail to receive data err=-1



peo1968
2010-08-29, 07:24
Har nyss köpt en azbox premium HD plus.
Dubbla dvb-c. 640Gb HDD.
Har lyckats hitta alla kanaler, nätverket fungerade också. Sen helt plötsligt kan jag inte byta kanal. Boxen startar up på discovery och den visas bra, men jag kan som sagt inte styra boxen mer än att trycka HOME och komma in på settings. Bra så långt. Nu står den och tänker en lång stund för att uppdatera system informationen. Efter en bra stund kommer detta meddelande upp: "fail to receive data err=-1". Systeminformationen är inte uppdaterad och jag kan således inte se vilken firmware version jag har. När jag t.ex. försöker gå in på Data Reset kräver den ett lösenord. Jag provar då med 0000som enligt manualen ska vara default. Funkar inte. Har provat att boota om, men samma fel är kvar. Har stängt av strömmen över natten , men samma sak händer.

Vill verkligen få boxen att fungera eftersom att den har alla de funktioner jag efterfrågar.

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Schwede30
2010-08-30, 23:31
Hade ett liknande problem i april, se mitt inlägg från då (nedan). Det är troligen nätverket som är skyldigt, se lösning nedan.
/I

Min Elite beter sig just nu väldigt konstigt....

Sedan några timmar sedan frågar den efter lösenord varje gång jag vill gå in i inställningarna. Då det bara är jag som använder mottagaren och jag är ganska vuxen har jag inte ställt in något lösenord eller PIN för några kanaler. Jag har provat de vanliga lösenorden som 0000 och 1111 wsamt 1234 samt ett antal mer eller mindre slumpmässiga fyrsiffriga tal.

Detta är väldigt irriterande då det krävs lösenord för att komma in till reset-menyn...

Finns det något sätt att "hårdreseta" boxen?
Schwede30 är uppkopplad nu Rapportera inlägget Redigera/radera meddelande Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget
Schwede30
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till Schwede30
Hitta fler inlägg av Schwede30
Lägg till Schwede30 i dina kontakter
Gammal 2010-06-02, 16:16 #2
Schwede30

Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 28

Standard
Löste problemet. Slita ut nätverksanslutningen och att starta om mottagaren.

Det är mycket hatkärlek med den här mottagaren...

asarex
2010-09-03, 12:26
Jag har en AZBox Premium HD och har samma problem, efter uppdatering av firmware får jag upp "Fail to recieve data err=-1"
Sen efter det kan jag inte komma in i några menyer utan ett lösenord.
Har testat att inte ha i någon nätverksladd i efter omstart men det blir ingen skillnad.
Om jag återgår till original firmware så kommer jag åt menyer och så.

AlcesAlces
2010-11-25, 09:09
Jag har en AZBox Premium HD och har samma problem, efter uppdatering av firmware får jag upp "Fail to recieve data err=-1"
Sen efter det kan jag inte komma in i några menyer utan ett lösenord.
Har testat att inte ha i någon nätverksladd i efter omstart men det blir ingen skillnad.
Om jag återgår till original firmware så kommer jag åt menyer och så.

Jag har haft samma problem och tog bort nätverkskabeln och startade boxen och det hjälpte.
Jag får detta problem varje gång jag byter till hd kanaler.