handdator

Visa fullständig version : Rekommenderar ni en Azbox ist för Dreambox?



mathiasc
2010-09-03, 13:26
Jag har läst en jäkla massa forum nu och det är väldigt mycket delade meningar om dessa boxar men framförallt så är trådarna väldigt gamla. Dreamboxvarianterna har jag fått en ganska bra bild av men vet inte hur jag ska ställa mig till Azboxarna.

Vill gärna veta lite mer vad ni tycker innan jag köper.

-Vad har ni för erfarenhet av Azboxen?
-Buggig?
-Premium, Premium+ eller Elite?

Är ute efter en kabelbox.

tobbelobbe69
2010-09-03, 17:30
Jag har kört AZBox Premium+ i ca ett år, och hade samma förutsättningar som du: Körde en DM-500 C på kabel. Anledningen till att jag ville byta var framförallt HDMI-anslutning och PVR-funktion.

Boxen är fortfarande seg och buggig även om situationen blir bättre för varje release. Det är framförallt PVR-funktionen som spökar för mig, och då specifikt att få undertexter att fungera på inspelade program. Jag använder inte mediecenterfunktioner, så det får någon annan uttala sig om.

Jag har en obekräftad känsla av att kabelanvändare inte prioriteras i utvecklings- och buggfixarbetet, då boxen har ett sattelitursprung.

MEN jag ångrar inte mitt byte. Jag har bättre bild, och kan pausa och spela in program. Jag har fortfarande förhoppningar om att mina problem ska lösas i de ganska frekventa firmware-releaserna i framtiden.

hannhimhe
2010-09-03, 19:14
Om du klarar dig utan wifi och endast en satellittuner kan du gott ta en titt på AzBox HD Ultra.

Mina upplevelser direkt ur lådan med intern hårddisk (monterade själv).
- Överföringshastighet till boxens ftp-server: 5 - 8mb/s
- 1080P .mkv ~16gb rullade på utan några som helst problem.

Jag ska prova PM (Priority Manager) någon dag när jag har tid över.

Kimppa
2011-01-10, 10:46
Tja,
jag är ute och kollar efter en ny box,och fastnade för Ultran.
Varför valde du den istället för nån av Elite eller Premium?
Har själv en IPBox 910HD just nu.

Mvh Kimppa

mr_richard
2011-02-28, 14:15
Ipboxen och dreamboxen har ju iaf stabila imager. Vilket inte azbox har ännu.

Schwede30
2011-02-28, 14:39
Mr R och jag har helt klart olika uppfatningar R, vad har du för tunrar i din box? Jag har en S2 och en T. (Det finns informaton på nätet att gamla tunarr kangöra mo0ttagaren sämre än vad den är).

Jag har CD och använder en CONAX-modul. Har inte installerat någon plug-in eller gör någon slags kortdelning. Boxen fungerar alldeles utmärkt och min subjektvia känsla är att det är en väldigt bra bild.

DISEqC 1.1 är det jag är missnöjd med.

mr_richard
2011-02-28, 16:04
DISEqC 1.1 är det jag är missnöjd med.
Ok, jag har inte korten i boxen utan i en oscam server i källarn. En S2 tuner installerad har jag.

Den enda box jag har haft mer strul med av de jag hållt på med var nån klon från crown-sat, men då var det hårdvaran som inte höll måttet. Vad det är på min azbox förutom skit bakom spakarna (?) vet jag inte ännu. Jag har ju sett på all världens forum att mjukvaran till azboxen inte var helt fri från buggar men detta hade jag inte förväntat mig.