handdator

Visa fullständig version : Är den ett klokt val?



Robbe
2010-09-07, 15:00
Hej, har kabel-tv hemma med ett ganska stort kanalpaket (viasat guld) och nu skulle jag vilja köpa en inspelningsbar digitalbox, för att helt enkelt spela in från en betalkanal och ladda upp på till ex. Youtube. Såg idag ett erbjudande om en box som heter Topfield CRC2400 HD. JAg undrar för det allra första om den inspelar Okrypterat. Sen undrar jag om den endast har stöd för HD eller kan man se bådeoch HD och "vanlig" tv. Har någån hört om denna box, det står att den b.la spelar in på en 500gb hårdskiva och där står även; -Youtube, FlickR och nånting, förstår inte vad det menas och så vidare... den låter som rena drömmen för mig, men jag vet även att den kan vara rena mardrömmen, köpte en Anysee för nått år sen och inspelningarna bara krypterade. Så vet någon nånting om denna box? //:whistle:

rolrn
2010-09-07, 19:16
...Såg idag ett erbjudande om en box som heter Topfield CRC2400 HD. JAg undrar för det allra första om den inspelar Okrypterat... //:whistle:

Dataströmmen lagras på hårddisken, samt avkodas vid uppspelning. Inte vid inspelningstillfället.
Detta för att du samtidigt skall kunna titta på en annan kanal. En "vanlig" CAM kan inte avkoda 2 kanaler på samma gång.

Det brukar finnas en funktion för att avkoda en inspelning.

Robbe
2010-09-08, 20:40
Tack för svaret, jag ska se mer om denna box..