handdator

Visa fullständig version : Dubbla tuners --> Titta och spela in?



tobbelobbe69
2010-09-28, 21:49
Jag har inte använt inspelningsfunktionen på ett tag, men jag trodde att jag nu skulle kunna titta på ett program medan jag spelade in ett annat, men det tyckte boxen inte om. Den tvingade mig att avbryta inspelningen när jag bytte program.

Jag har stängt av timeshift, och jag har mina tuners satta som twin/loop through.

Jag försökte med förprogrammerad inspelning via EPG.

Funkar detta alltså fortfarande inte, eller är det jag som gör något fel?

trannelnossnaj
2010-09-29, 09:24
Eftersom du kopplat i loop antar jag att du bara har en lnb, och en lnb kan bara lyssna på en tranponder åt gången. Vilket innebär att du endast kan spela in och titta på kanaler som ligger på samma transponder ex tv4 och tv400 på 11216.00 V

hannhimhe
2010-09-29, 10:11
App! app! app!

1 LNB per satellit. 1 utgång per tuner.

Det finns LNB med 1, 2, 4, 8 utgångar.

tobbelobbe69
2010-09-29, 18:34
Eftersom du kopplat i loop antar jag att du bara har en lnb, och en lnb kan bara lyssna på en tranponder åt gången. Vilket innebär att du endast kan spela in och titta på kanaler som ligger på samma transponder ex tv4 och tv400 på 11216.00 V

Jag kör kabel-TV, så lnb vet jag inte ens vad det är...

Funkar det att titta på ett program och spela in ett annat för er? Känns meningslöst med dubbla tuners annars...

razorx
2010-09-29, 18:56
Ja det funkar om du har två kablar från väggen till boxen.

tobbelobbe69
2010-09-29, 20:35
Om jag har två kablar från väggen eller om jag kör loop through borde vara egalt. Det viktiga är ju om jag får signal till mina två tuners, och det får jag ju med loop through. Och då borde jag ju kunna titta på ett program medan ett annat spelas in, givet att AXBoxen har stöd för det.

Så frågan kvarstår: Får ni det att funka?

Tacksam för tips.

Lgte
2010-09-30, 15:52
Det funkar faktiskt bra för mig. Har också dubbla DVB-C.
Så förrutom att inte subtitles kommer med på vissa kanaler så är jag toppennöjd.
Har du provat att göra en ny kanalsökning? Har läst i andra forum att det kan hjälpa.

luxor
2010-09-30, 18:13
Du måste confa tuers var för sig så du får en A och en B då kan du spela in på tex. A och titta på en annan kanal på B. Det funkar för mig.

tobbelobbe69
2010-09-30, 18:53
Du måste confa tuers var för sig så du får en A och en B då kan du spela in på tex. A och titta på en annan kanal på B. Det funkar för mig.

OK. Skönt att veta att det går. Tack.

Hur konfar jag dem var för sig?

Jag har använt MAZ för att sortera kanaler. Kan det vara upphovet till mina problem?

luxor
2010-09-30, 19:20
OK. Skönt att veta att det går. Tack.

Hur konfar jag dem var för sig?

Jag har använt MAZ för att sortera kanaler. Kan det vara upphovet till mina problem?
du går in i settings och ställer dig på tuners trycker höger pål tills det står separate och trycker ok sedan får du göra två kanalsökningar en för var tuner och välj nit i stället för standard sökning.

Lgte
2010-09-30, 20:06
Jag har inte konfigurerat tuners var för sig. Har kört loop-through från start, och har aldrig behövt bry mig om A eller B...
Vore kul om du kunde prova att ha kvar loop-trough, och göra en ny kanalsökning.
Jag har funderat på att testa MAZ, så det vore bra att veta om det är den som är problemet.

tobbelobbe69
2010-09-30, 22:15
Jag testar att rensa kanallistan + göra ny kanalsökning utan att använda MAZ. Återkommer med resultat...

luxor
2010-10-01, 13:15
Jag har inte konfigurerat tuners var för sig. Har kört loop-through från start, och har aldrig behövt bry mig om A eller B...
Vore kul om du kunde prova att ha kvar loop-trough, och göra en ny kanalsökning.
Jag har funderat på att testa MAZ, så det vore bra att veta om det är den som är problemet.
Funkar bara om du kör med två olika tuners :thumbup: