handdator

Visa fullständig version : Återställa dreambox



nachochips81
2010-10-18, 19:38
Jag har en DM600c som inte går att flasha (misstänker att något gick fel första gången). Hur gör man för att återställa den helt såsom den var ur förpackningen, går det?

wildone
2010-10-18, 19:46
Nollmodemkabel och dreamup - only way

nachochips81
2010-10-18, 23:12
Gött, tack. Men behöver man någon original image eller dylikt att flasha med då eller fixar dreamup det automagiskt?

razorx
2010-10-18, 23:25
Du behöver givetvis en image att flasha.

nachochips81
2010-10-19, 11:32
Misstänkte det...var kan jag hitta en original image för en DM600 box?

matkoh
2010-10-19, 11:36
Hmmmm.

På dream multimedias hemsida !!!

atomized
2010-10-19, 11:37
Misstänkte det...var kan jag hitta en original image för en DM600 box?

Skulle man kunna gissa på Dream Multimedias hemsida kanske...?

http://www.dream-multimedia-tv.de/en/downloads

nachochips81
2010-10-19, 14:07
Tack! :)

nachochips81
2010-10-19, 21:02
Jag lyckas inte återställa min DM600 med dreamup. Har kopplat med nollmodemkabel och efter ca 30min när "Uploading file to box..." är klart visas texten "box is flashing from it's memory..." men här tar det stop och inget mer händer. Inget mer händer efter detta (har väntat typ 30min), boxens röda lampa lyser konstant medan den gröna blinkar.

Verkar vara nåt strul med flashningen eller? Tips eller idéer på vad som är knas?

sleddog
2010-10-19, 21:18
Jag lyckas inte återställa min DM600 med dreamup. Har kopplat med nollmodemkabel och efter ca 30min när "Uploading file to box..." är klart visas texten "box is flashing from it's memory..." men här tar det stop och inget mer händer. Inget mer händer efter detta (har väntat typ 30min), boxens röda lampa lyser konstant medan den gröna blinkar.

Verkar vara nåt strul med flashningen eller? Tips eller idéer på vad som är knas?

Nytt nätagg kan vara ett bra tips.

nachochips81
2010-10-19, 22:05
Tack det fungerade att byta nätagg, nu fick jag upp "Box was flashed successfully". Därefter ryckte jag ur strömsladden i ca 1min innan jag startade upp boxen. MEN, nu visas dreambox loggan i ca 1sek, sen blir skärmen svart i 5sek, sen visas loggan igen i ca 1sek, sen blir skärmen svart i 5sek och så fortsätter det...

Är boxen rökt? Eller vad kan vara fel?

sleddog
2010-10-19, 22:29
Tack det fungerade att byta nätagg, nu fick jag upp "Box was flashed successfully". Därefter ryckte jag ur strömsladden i ca 1min innan jag startade upp boxen. MEN, nu visas dreambox loggan i ca 1sek, sen blir skärmen svart i 5sek, sen visas loggan igen i ca 1sek, sen blir skärmen svart i 5sek och så fortsätter det...

Är boxen rökt? Eller vad kan vara fel?

För litet nätagg?
Annars så är det ju enklast att du mäter om det ger 12V vid belastning.

nachochips81
2010-10-19, 22:34
Alltså första ggn när dreamup hängde så använde jag ett nätagg från min DM800 box och då fungerade det inte, men när jag switchade till det nätagget som följde med DM600 boxen (helt nytt o oanvänt) lyckades jag ju flasha och fick successfull i dreamup

Men kan det fortfarande vara nätagget som gör att boxen inte bootar upp? Det är inte så att det har blivit något fel vid flashningen eller som gör att den bara hänger? Har tyvärr inga verktyg för att mäta spänning

sleddog
2010-10-20, 15:26
Alltså första ggn när dreamup hängde så använde jag ett nätagg från min DM800 box och då fungerade det inte, men när jag switchade till det nätagget som följde med DM600 boxen (helt nytt o oanvänt) lyckades jag ju flasha och fick successfull i dreamup

Men kan det fortfarande vara nätagget som gör att boxen inte bootar upp? Det är inte så att det har blivit något fel vid flashningen eller som gör att den bara hänger? Har tyvärr inga verktyg för att mäta spänning

Är du säker på att du har en orginalbox?
Och har du testat att flasha via webben?