handdator

Visa fullständig version : Hur gör jag??



teleri
2003-05-06, 20:56
Hej. Jag har inte hållit mej uppdaterad på ett tag. Sen fick jag reda på att dom knäckt Canal Digital. Hur gör jag för att kopiera att kort? Finns det någon bra guide nånstans? Och vad behövs för program? Att jag måste uppdatera min MP 3.5 har jag fattat och ska skicka iväg den. Men vad krävs mer? Det är så krångligt i piratvärlden, aldrig hittar man det man behöver, men detta forumet är en bra start.

spektraz
2003-05-06, 21:58
du kan inte koriera ett orginal kort än...men en bra start e ju som sagt att uppdatera brännaren och sedan skaffa ett M2 eller bs kort och sedan hex filer från stopstop där efter bränna hex filerna i MultiProg 1.0 som finns på guide sidan...

teleri
2003-05-08, 18:01
Okej, men vilken hexfil ska jag ladda ner? Det finns ju många. Alla under Viaa**c tydligen. Och vad händer när jag brännt dom på ett M-II kort? Funkar det att titta på att då eller? Var köper jag bäst M-II eller BC kort, för att slippa för hög frakt också?

ego
2003-05-08, 20:22
Hej.

M-II el. BC kort med den billigaste frakten finner du på keymaster.dk eller på vdg.nu keymaster sänder från sverige sa jabbata, så det är nog billigast där. och filer till respektive kort hittar du på stopstop.ubb.cc kolla igenom sidan hexfiler noga så ska du nog hitta filerna under CONAX.. :wink:

teleri
2003-05-09, 21:56
Neh, dom finns där inte det enda som står där är

Viac**ss filer

Viac**ss Megapic Comhem / Senda
Viac**ss Funcard
Viac**ss Goldcard
Viac**ss Triax
BarracudaV105
Viac**ss Funcard Special Shark Galeo fil
6 i 1 Funcard

Det står inget om Conaxfiler.

hakan
2003-05-09, 22:11
Kolla http://www.tonydoe.com/Files.htm

Rubrik Others

teleri
2003-05-10, 10:42
Vad ska jag välja? MII eller BC? Multiprog 1.0 verkar bara kunna bränna MII. Med stopstop så fanns det nåt program i hexfilerna till BC. Kan man använda det till MP 3.5 om man uppgraderar Firmwire? Och vad händer om man bränner BC hexfilen på ett BC kort, kan man titta på C+ kanaler då?

Harleyman
2003-05-11, 10:25
Hej! 8)

Välj BC så slipper du uppgradera MP 3.5!
Programmet Winexplorer använder du till
att bränna kortet, det följer med som sagt.
Starta Phoenixläge först med t.ex. mp 090.
Läs how_to_do.html som oxo följde med i
zipfilen du laddade ner så får du svar på
resten.