handdator

Visa fullständig version : Nybörjare vill koda av sitt boxerkort



ischtivan
2010-10-29, 12:48
Hej alla hjälpsamma

Är helt grön inom detta gebit. Har stor datorvana men detta med tvboxar, kort, emus och grejer är helt nytt för mej. Jag har laddat ner guider, läst på forumet men det hela ter sej en djungel för mej.

Detta vill jag göra till att börja med:
Få min Azbox Premium HD att öppna alla kanaler på mitt befintliga boxerkort.

Jag har installerat MultiCas och NewCs och editerat filerna efter de guider och manualer jag kan hitta. Men det verkar falera på en, antar jag, ack så viktig punkt. Användarnamn, pass och host. Vad är detta? Uppgifter till en CS server? Måste jag ha det, kan jag inte uppdatera nycklarna manuellt?

Tacksam för svar alt. flaming, take your pick :)

sleddog
2010-10-29, 16:11
Hej alla hjälpsamma

Är helt grön inom detta gebit. Har stor datorvana men detta med tvboxar, kort, emus och grejer är helt nytt för mej. Jag har laddat ner guider, läst på forumet men det hela ter sej en djungel för mej.

Detta vill jag göra till att börja med:
Få min Azbox Premium HD att öppna alla kanaler på mitt befintliga boxerkort.

Jag har installerat MultiCas och NewCs och editerat filerna efter de guider och manualer jag kan hitta. Men det verkar falera på en, antar jag, ack så viktig punkt. Användarnamn, pass och host. Vad är detta? Uppgifter till en CS server? Måste jag ha det, kan jag inte uppdatera nycklarna manuellt?

Tacksam för svar alt. flaming, take your pick :)
NewCS är en CS server, så den softcam (MultiCas) du använder måste givetvis ha användarnamn/lösen ord som matchar dina användaruppgifter i newcs.xml.
Host kan du sätta som 127.0.0.1 eller localhost om du kör både newcs och softcam lokalt på din AzBox.

ischtivan
2010-10-30, 02:36
NewCS är en CS server, så den softcam (MultiCas) du använder måste givetvis ha användarnamn/lösen ord som matchar dina användaruppgifter i newcs.xml.
Host kan du sätta som 127.0.0.1 eller localhost om du kör både newcs och softcam lokalt på din AzBox.

Stort tack för hjälpen! Har hela boxers utbud utan kort i boxen så jag antar att det funkar som det ska.

Får dock inte in mpeg-4 kanalerna. De står som SCRAMBLED. Azbox ska väl klara mpeg-4 kanaler?

rolrn
2010-10-30, 09:18
mpeg-4 kanalerna kräver en annan server/cam än den du har.
..för du kan väl se de fria mpeg-4 kanalerna?

razorx
2010-10-30, 09:58
Ja azbox i sig klarar mpeg4 dock inte cs mjukvaran. Men har du en mpeg4CAModul så borde det fungera.

ischtivan
2010-10-30, 13:24
mpeg-4 kanalerna kräver en annan server/cam än den du har.
..för du kan väl se de fria mpeg-4 kanalerna?

Nej jag kan ju inte det. Jag har ett Boxer Max kort som är betalt och nytt från denna vecka. Även med kortet i och NewCS och MultiCas inaktiverade så står mpeg4 kanalerna som scrambled.

razorx
2010-10-30, 13:27
Läste du vad jag skrev?

ischtivan
2010-10-30, 14:18
Läste du vad jag skrev?

Ja, men jag antog att du med "cs mjukvaran" menade cardsharingmjukvaran. Och kanalerna funkar inte även när den är inaktiverad och kortet är i kortläsaren.
Är ny på detta, som sagt. Du får gärna utveckla. Jag behöver en mpeg4camodul till Azboxen?
Är inte dum, har bara otur när jag tänker.

EDIT: Funkar med Mpeg4CAmodul i :) Stort tack för hjälpen!

razorx
2010-10-30, 14:36
Japp det var rätt tänkt av dig.