handdator

Visa fullständig version : Stabil firmware för att kunna spela in på usb!



wba
2010-11-03, 19:46
Hej! Undrar om det är någon som har en stabil firmware för att kunna spela in på usb sticka. Jag har en elite och firmware är 0.9.5020
När jag har spelat in och ska titta på inspelningen under meny/recorded program så har det skapats en .ts fil.

Men när jag ska titta på den så blir det bara en svart bild under den minuten som jag spelat in. Orkar inte ladda hem och testa olika firmware. Jag tar gärna i mot tips om en fungerande.

wba
2010-11-10, 11:36
Har nu suttit och labbat och upptäckt om jag spelar in t ex gospel chanel så fungerar det. Men spelar jag in en kodad kanal så skiter det sig då blir bilden bara svart. Någon som stött på liknande problem?

Schwede30
2010-11-10, 15:12
Hur spelar du upp inspelningen?

wba
2010-11-10, 19:49
Har provat spela upp både via vlc och direkt i azboxen men inget fungerar.

Har provat med cypheros tsdoctor, den letar efter fel i ts-filer och då hittar den ett fel på "pmt scan" vad nu det är. Kontentan är alltså. Det går att spela in okodade kanaler typ gospel men inte kodade. Jag har gjort en mountning mot en nätdisk och det blir samma sak där. Går endast att spela in okodade kanaler. :(
Någon som har något förslag? Någon som fått det att fungera, vilken firmware använder ni då?

Schwede30
2010-11-14, 21:34
Jag provade att spela in ett par minuter från SVT och TV4HD. Inspelningarna startade, men de gick inte att stoppa. Är det inte stopp-knappen bredvid inspelningsknappen på färrkontrollen som skall användas? Inspelningarna spelade snällt upp sig i TV-MENYN. Att spela upp dem i någon av de andra menyerna på AZBOXen fungerar inte.

När du är klar med inspelningen, tryck på MENU-knappen och välj uppspelning i menyn. VLC har jag ite provat. Om det är "vanligt transportströms"-format på file borde det finnas mjukvara som kan spela upp filerna.

Inspelningarna stoppades genom att trycka på HOME-knappen och sedan välja YOUTUBE eller något annat av alternativen. Jag använder den senaste FW (augusti??)

wba
2010-11-14, 22:10
Du stoppar inspelningen genom att trycka på rec igen eller genom att trycka på menu knappen och välja stoppa inspelning. Vad menar du med TV-MENYN?

Schwede30
2010-11-15, 15:50
Jag menar läget där där du tittar på TV. Tryck på menyknappen när du tittar på TV för att se "Detail Menu" där du kan välja dina inspelningar för uppspelning/aktivera timeshift m.m.

wba
2010-11-15, 20:13
Ok! Men det fungerar inte där heller. Jag ska prova lägga in nyaste firmware igen och se om det rättar till sig. Annars får man väl vänta tills det kommer en stabil enigma.