handdator

Visa fullständig version : DM600C PVR eller DM600T PVR



specman
2010-11-08, 17:22
Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att inte bryta mot några regler...

Har insett att en parabolantenn inte är lösningen på vårt tv-problem beroende på "djungeln" som växer runt huset. Har varit i kontakt med flera kabel-tv leverantörer men ingen kunde erbjuda de kanaler vi är ute efter. Nu verkar det som dreambox kan vara en lösning... Det vi främst vill ha, är de fria ungerska kanalerna mtv1 och 2. Men vilken box ska jag isf välja?

Jag vet att ni sitter på en massa kunskap och trots att jag sökt genom forumet efter några ledtrådar, inte hittat något... Vore grymt tacksam för all hjälp!

strv
2010-11-08, 17:46
Du behöver en parabol! Finns ingen ungersk tv vare sig på boxers eller comhems utbud.
Kanske kan du streama via dator från ungers tv direkt?

När parabolen sitter uppe så rikta in den mot den sat som sänder de kanaler du önskar.

/Strv:whistle:

specman
2010-11-08, 18:12
Tack strv! Vi har dessvärre ett antal höga träd runt huset, har förstått att detta skulle påverka signalen... Kan man göra nåt åt det (förutom att hugga ner träden!?)

sleddog
2010-11-08, 18:22
Tack strv! Vi har dessvärre ett antal höga träd runt huset, har förstått att detta skulle påverka signalen... Kan man göra nåt åt det (förutom att hugga ner träden!?)

Höja upp parabolen?

specman
2010-11-08, 18:28
Höja upp parabolen?
:) Önskar att det gick att genomföra, men det gör det inte.
Så dreambox är ingen bra lösning? Man kan inte få in dessa kanaler utan parabol...?

matkoh
2010-11-08, 18:57
Hmmmm.

Nix, hur skulle det gå till ?

hannhimhe
2010-11-08, 19:35
Du kan få "antennsignal" genom kabel (Tele2, ComHem, Canal Digital m fl), marksänt (Boxer), Satellit (Viasat, Canal Digital och två miljoner andra leverantörer) och internet.

Kabeltv kräver att en leverantör har dragit fram kabel till ditt hus. Du blir således bunden till denna leverantörs utbud.

Marksänt ger samma begränsning. Du får inte mer än vad Boxer anslår på sin hemsida.

Satellit...här finns det gott om kanaler. Dessa finns fint sorterade efter satellit, leverantör, land osv på bland annat http://www.lyngsat.com

Internet...hitta en sida som visar den kanal eller de program du vill se. Jämför med SVTPlay.

Det är kabeln, antennen eller parabolen som avgör vilka kanaler du kan få in. Om du sedan har en Dreambox eller en Sagembox har ingenting med det att göra.

specman
2010-11-08, 19:35
Tack hannhimhe. Detta bringar lite klarhet.

specman
2010-11-08, 20:49
Du kan få "antennsignal" genom kabel (Tele2, ComHem, Canal Digital m fl), marksänt (Boxer), Satellit (Viasat, Canal Digital och två miljoner andra leverantörer) och internet.

Kabeltv kräver att en leverantör har dragit fram kabel till ditt hus. Du blir således bunden till denna leverantörs utbud.

Marksänt ger samma begränsning. Du får inte mer än vad Boxer anslår på sin hemsida.

Satellit...här finns det gott om kanaler. Dessa finns fint sorterade efter satellit, leverantör, land osv på bland annat http://www.lyngsat.com

Internet...hitta en sida som visar den kanal eller de program du vill se. Jämför med SVTPlay.

Det är kabeln, antennen eller parabolen som avgör vilka kanaler du kan få in. Om du sedan har en Dreambox eller en Sagembox har ingenting med det att göra.

Trots ett tydligt svar, kan inte låta bli att undra över det förträffliga med dreambox... Jag vet att många tycker att den den grym, men varför?
Och varför säljer man ovannämnda modellerna om dessa inte används som satellitmottagare?
Beklagar min okunnighet i ämnet, vill bara förstå det hela...

hannhimhe
2010-11-09, 00:01
Vissa tycker om linux (http://www.linux.org/). Andra tycker det är fiffigt att kunna dela ett abonnemangskort till flera tv. ...och så vidare. Endast en box är trevlig att ha om man har intresse för de övriga funktionerna utöver själva tvtittandet som annars kan göras med vilken maskin som helst.

oddball
2010-11-10, 17:30
För att kunna använda Boxen som satellitmotagare så måste du ha en parabol, hur skulle du annars kunna ta emot signalen till kanalerna ??