handdator

Visa fullständig version : bytte gamal 400s mot 910hd och bilden fryser?



mr_richard
2010-11-18, 05:58
Jag tänkte pensionera min gamla 400s och flasha min nya 910HD med en fräsch nlb image men bilden hänger sig. Jag har kopplat ur min gamla och inte heller satt in nya konton för pip eller dylikt utan belastningen torde vara den samma på korten. Så vad kan fela?

Förutom omstarter av allt så är hårdvaran den samma Enda fysiska skillnaden är att jag använt två olika nätverkssladdar. Har någon en annan image att rekommendera med mgcamd i eller nedladdningsbar i imagen?

vip0963
2010-11-18, 19:00
Jag har oxså en 910HD och på den så kör jag PGI 0.8.1 och är mycket nöjd.
Efter installtionen måste du lägga på emulatorn, det gör enklast genom att ladda ner PGI - Addon 001 och lägga till den genom webinterfacet.
Jag kör oscam som klient på boxen och har inga problem med frysningar. (Mgcamd installeras oxså om du hellre kör den)
Det finns även en nyare version av addon PGI - Addon 002 som skall fungera att konfigurera genom webinterfacet men det fick jag aldrig att funka
så jag håller mig till version 1.
Den här imagen har en bugg som gör att displayen visar fel tid när mottagaren är avslagen och jag hade även problem med att jag fick fel tid när
jag startade boxen men jag skrev ihop ett script som löste det problemet,

ntpdate pool.ntp.org
/usr/bin/front_ioctl --job setmicomtime
/usr/bin/front_ioctl --job setsystimeoch la det i en fil som jag kallade start.ntp som jag la i /var/bin/init.d/
Det löser bara problemet med fel tid när mottagaren är påslagen, men det är väl det som är det viktiga (så EPG informationen stämmer). Alla filer du behöver finns att ladda ner från denktenk

mr_richard
2010-11-18, 20:22
ok, tack. Jag pangar på med en vodka_009_r13469_3000HD_usb_all_noboot istället, på kul! ibland händer det som dom säger på trissreklamen. Funkar inte den så tar jag den du har.

Det fungera fint med vodka imagen, inte en frys och pceditor verkar gilla den till 100% i win7. Skönt att det händer lite i dgstations värld också.

Har du eller någon annan hårddisk i 910HD? Och får det att fungera klockrent? Pip, inspelningar och hela klabbet? Jag har aldrig fått till det i min 400s trots 10 talet olika diskar och minst lika många olika imagar.. Men det känns ju lovande med sata anslutning.