handdator

Visa fullständig version : Dg station mutan hu funkar den



JBL
2010-11-21, 18:05
Ok vill bara säga det att jag är helt nybörjare på detta.

Jag har fått låna en en Dgstation Mutan 200s eller var det var. Jag har ett abb hos Canal digital men den boxen som jag har är hel kass. så nu skulle jag vilja använda denna box som jag har fått låna. men kan ej få den att funka, det jag har gjort är att bara kopplat inden och satt in kortet i den och sökt men den hittar inga kanaler, Så jag gör ju något fel. Eller kan den bara användad till CS, men det är inte det jag vill. Snälla någon här som kan hjälpa mig


//JBL

mr_richard
2010-11-22, 09:48
denktenk.com kanske?

JBL
2010-11-22, 12:33
Tack mr richard

Men de tar tyvärr inte emot några nyregisteringar så är det någon som vet och kan förklara.

Tack på förhand

atomized
2010-11-22, 12:39
Jag har aldrig haft en mutant 200, men principen är samma på alla såna här boxar. Du måste gå in i menyerna och hitta var du kan ladda ner "cams" eller "emus". Det kan heta något med "plugins" eller "panel" kanske.

När du hittat det stället laddar du ner NewCS och mgcamd. Sedan kan man ev. behöva pilla på config-filerna till dessa, men oftast funkar det direkt med kortet i boxen. Du kanske också måste ställa in någonstans i menyerna att NewCS och mgcamd skall starta automatiskt när boxen startar.

Det skulle underlätta för folk att hjälpa dig om du talar om vilken image du kör i boxen. Står det något när du startar boxen?

JBL
2010-11-22, 13:03
Tack atomized

Skall kolla när jag kommer hem och får då återkomma

vip0963
2010-11-22, 20:22
Menar du att boxen inte hittar några kanaler när du gör kanalsökningen?
Isåfall har du säkert felaktiga LNB inställningar, kolla på menyn under LNB-Settings
och lägg till Thor.

JBL
2010-11-22, 20:37
Nä kanlare hittar den när jag söker ca 400 kanaler, men det går ju bara att se på de olåsta. Och det är det som jag
tycker är konstigt. Det står tyvärr inget om någon image jag har.

//Jbl