handdator

Visa fullständig version : Söka enbart canaldigitals kanaler



Dinkan
2010-11-23, 16:17
har sökt runt lite men inte riktigt hittat någon bra förklaring. Jag vill kunna göra en kanalsökning på enbart kanalerna ifrån canaldigital. Går det att göra på något smidigt sätt. Irreterande att göra en sökning på alla kanaler på Thor och sedan få leta reda på de kanalerna man vill ha bland de 800 kanalerna som hittas.

matkoh
2010-11-23, 16:23
Hmmmm.

Nix allt eller inget, men när du har sökt klart så gå in i gula fliken på kanallistan, där har du de olika operatörena sorterade.

Dinkan
2010-11-23, 16:25
Som jag gjort tidigare så har jag sökt på alla och sedan gått in i Telenor som leverantör. Men det finns ju rätt mycket där som man inte använder också. Men men engångsarbete. Tänkte mest om det fanns något smidigare sätt.

jhunden
2010-11-25, 07:11
Som jag gjort tidigare så har jag sökt på alla och sedan gått in i Telenor som leverantör. Men det finns ju rätt mycket där som man inte använder också. Men men engångsarbete. Tänkte mest om det fanns något smidigare sätt.

Använd Dreambox Edit (går att ladda ner här på forumet) för att göra en favoritlista (bouqet), som du sedan sparar på hårddisken på din dator. När det kommer nya kanaler så lägger du bara till rätt frekvenser i bouqeten på din dator och laddar upp till din dreambox. Hur enkelt som helst, bara första gången man gör det man får räkna med att det tar lite tid (sortera sina favvisar bland de 800 kanalerna). Smidigt om du ska flasha om din dreambox eller sätta upp en parabol någon annanstans!

(Jag har alla CD's kanaler sorterade i en bouqet jag kan skicka till dig om du pm'ar).

/J

matkoh
2010-11-25, 08:30
Hmmmm.

Förutsätter att du kör W# för att använda DBE. Vilket de flesta naturligtvis inte gör :-}

kavvis
2010-11-25, 08:35
Hmmmm.

Förutsätter att du kör W# för att använda DBE. Vilket de flesta naturligtvis inte gör :-}

Nu får du din chans att glänsa !

Om man nu inte använder sig av PC utan har en MAC vad kan du tipsa om att använda då? Tacksam för svar!

matkoh
2010-11-25, 09:54
Hmmmm.

Fjärrkontrollen är verkligen guldverktyget !!

sleddog
2010-11-25, 11:37
Hmmmm.

Förutsätter att du kör W# för att använda DBE. Vilket de flesta naturligtvis inte gör :-}

Skulle nog tro att de allra flesta kör med just w# ;) Säkerligen 80%.

zyx_11
2010-11-25, 13:41
För mac finns idreamx. finns att ladda ner här: http://software.tooloo.de/

kavvis
2010-11-25, 13:58
fungerade klockrent!
"idreamx."
tack

zyx_11
2010-11-25, 17:16
Jag tycker att idreamx är mycket bättre än DBE för windows. Jag använde det på min windowspartition innan jag hittade detta program till min Mac