handdator

Visa fullständig version : Nybörjarfel



Lgte
2010-11-25, 15:54
Tänkte bara berätta om mitt problem, som fick en enkel och elegant lösning.

Azbox Premium plus HD FW 0.9.5020
Navigeringen i kanalistan blev plötsligt väldigt seg. Tryckte jag tex pil-ner, så fick jag vänta i två sekunder innan jag tryckte igen, annars hände inget. Alternativt att jag tryckte fler och fler gånger, och då bootade boxen om (!?!)

Levde med detta i flera veckor, och tyckte det var ironiskt att det gick så fort att navigera horisontellt i kanallistan. Läste även många forum-inlägg, och kände att jag plötsligt höll med alla som har problem med sega boxar.

Sen bytte jag batterier i fjärren.... nu är kanallistenavigeringen snabb igen ;)

razorx
2010-11-25, 16:11
Jag blir mer och mer tveksam till att skaffa en azbox...

Millee
2010-11-25, 16:36
Skaffa förfan inte!

Lgte
2010-11-25, 16:51
Jag är väldigt nöjd just nu. Inga konstigheter. Funkar bra med mina två ihopkopplade DVB-C. Dvs titta och spela in samtidigt. Mediaspelaren spelar upp alla filer jag har. Har int gått bet på något jag försökt med hittills.
Det som inte funkar för mig, fortfarande, är att få med undertexter vid inspelning på vissa kanaler.
Sen är jag naturligtvis missnöjd över att utvecklingen av mjukvaran verkar har stannat av.
Då bör man som potensiell köpare fundera på om en ny modell är på väg, eller om företaget läggs ner.