handdator

Visa fullständig version : Opensats firmware död?



tobbelobbe69
2010-11-28, 13:51
Med tanke på att...

- Enigma2 nu befinner sig i betafas
- vi inte har sett en ny Opensat-release på flera månader, där det förut var max 2-3 veckor emellan
- man på Enigma2:s webb skriver "WE WOULD LIKE TO SAY THANKS TO OPENSAT WHICH WAS INVOLVED TO PUT ALL EFFORTS TO SUPPORT AND COOPERATE ON THIS PROJECT"

...är min amatörmässiga bedömning att Opensat nog lägger ner sin egen utveckling nu.

Detta trots att när användare ställer frågor i AzBox-forum skriver moderatorerna att "vi jobbar på men vi vet inget om när en ny release kommer ut"

Om Opensat lägger ner sin firmware kan jag känna mig lite orolig för att min konfiguration (Premium+, 2 * DVB-C) inte kommer att stödjas i Enigma2, och att jag därför sitter fast i en buggig och gammal Opensat-firmware...

Är jag bara överkonspiratorisk?

Lgte
2010-11-28, 16:14
Tror det kan ligga något i det du säger.
Men tänk på att om du köpt boxen i Sverige så har du ganska långtgående rättigheter som konsument.
Om det nu visar sig att läget är så att vi med DVB-C inte kommer längre än idag med Azbox, så kommer jag att hävda att min box inte fungerar som avsett. Det finns flera olika allvarliga fel. Pengarna tillbaka med andra ord. Spelar ingen roll att det gått mer än 1 år.

Schwede30
2011-01-14, 10:12
Kom ut en ny mjukvaruuppdatering i mellandagarna.

Lgte
2011-01-14, 14:59
Såg det. Positivt att se att det överhuvudtaget görs en ny release. Men det kändes ändå som en liten besvikelse. Om man kikar runt på lite olika forum, och ser vilka fel alla rapporterar in, kombinerat med de man själv rapporterat in, då är en youtube-fix ganska klent. Men hoppet kanske finns kvar ändå.

Oreda
2011-01-14, 17:41
Kan inget annat än instämma med Lgte!! E det verkligen Youtube som är prio 1 hos Opensat?! Vem har köpt en digitalmottagare/mediacenter för att kunna kolla på Youtube?

Schwede30
2011-01-15, 00:43
Har stuffat runt på lite oliga AZBOXforum. Det verkar som om mjukvaran för DVB-C är betydligt mer buggig än DVB-S/S2. Använder S2/T-tunrar själv och tycker att det fungerar helt OK. (Har i och för sig gett upp om att få DISEqC 1.1 att fungera)

tobbelobbe69
2011-01-15, 10:34
Som jag förstått det finns inget stöd alls för DVB-C på Enigma2 ännu, utan man satsar på att få till en stabil plattform för DVB-S först. Låter iofs vettigt, men det lämnar oss stackars DVB-C-användare utan bra firmware i ganska lång tid... Eller har jag missförstått?

Schwede30
2011-02-21, 12:40
Ny mjukvara ute. Gör underverk med YouTube. Däremot verkar den inte vara bra för min mediaspelare. Jag kan inte spela upp mer än en låt i taget även om jag har ställt in spelaren på att spela upp en hel skiva. Måste stega framåt med fjärrkontrollen. TV fungerar bra; har inte kollat på inspelning ännu.

Schwede30
2011-02-26, 15:56
Liten ny uppdatering som löser problemen ovan ute.

Schwede30
2011-03-31, 19:45
Undras om det finns någon mer än jag som fortfarande använde originalFW? I så fall så finns det ny FW ute: http://fw.azupd.com/

Fungerar alldeles utmärkt på min ELITE.

card
2011-04-01, 18:43
Kör också fortfarande original FW på en Elite.
Väntar ett tag till innan jag byter till Enigma2 =)

Schwede30
2011-04-15, 21:54
Ny mjukvara ute.

Är väl bara nätläsaren som fortfarande är ett skämt, men resten verkar de har fått ordning på.

http://fw.azupd.com/

Schwede30
2011-09-10, 16:23
Ny mjukvaruuppdatering för originalFW på http://fw.azupd.com/ . Mest till för att fixa till youtube-problem.

Tjoflöjt
2011-09-19, 10:57
Måste man köra en " factory restore" för att den senaste mjukvaruuppdateringen (0.9.5309) ska fungera som den ska?
Det verkar ju ha behövts med 0.9.5308!

Jag har nu 0.9.5307 installerad i min Azbox Premium.

Tack på förhand för hjälpen:-)

Schwede30
2011-09-19, 11:38
Det är säkert bra att göra det. (Har aldrig gjort det själv (*rodnar*) )
Allting verkar fungera ändå...

sigge84
2011-10-31, 08:25
Hej igen, angående mitt problem med att ej kunna hitta kanaler när jag söker...Tror ni detta kan vara felet?
Jag vet ej vad skillnaden är mellan DVB-S/S2 och DVB-C är eller vad jag egentligen har själv.
Men jag har ställt in Disc som jag jad hade med FW innan varje huvud i sin position.


Har stuffat runt på lite oliga AZBOXforum. Det verkar som om mjukvaran för DVB-C är betydligt mer buggig än DVB-S/S2. Använder S2/T-tunrar själv och tycker att det fungerar helt OK. (Har i och för sig gett upp om att få DISEqC 1.1 att fungera)

Schwede30
2011-10-31, 11:15
DVB-S=satellit
DVB-C: KabelTV
DVB-T: Markbundet "Boxer"

Fyra lnb, då funkar det bra med DISEqC 1.0