handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Köpte ny TriaxBox och AU-kort



vanligast
2002-12-12, 11:38
Jag behöver hjälp! Sitter här med en ny thomson/triaxbox(boxer) inahandlad igår och ett nytt AU-kort. (gold galaxy)

Har kört kanalsökning osv men det fungerar inte. Är det någon här som kan tala om hur man går till väga? Är det kortet som det är fel på eller gör man som vanligt som om man hade "orginalkort" när det gäller kanalsökning osv?

otroligt tacksam för svar!

(har läst att boxerkorten ej fungerar om de inte hade någon gammal kod från 18aug eller liknande. Detta kortet är nytt och jag erhöll det i fredags så det kanske kan vara det som är problemet, vad tror ni?)

mvh

LillTroll
2002-12-12, 11:59
Låt kortet sitta i ca 10 min
Gör en kanal sökning
Om det inte funkar då så skulle jag prova med ett nytt kort som är testat i en annan boxer.

Förresten testa ditt kort i nån kopis boxer så är du ju säker.
Det kan även vara antennen som står fel.

//Matte

vanligast
2002-12-12, 12:07
tackar för svaret Matte!

Har inte testat att låta kortet sitta i 10min. Jag bor ju i hyreshus, kan det ha med saken att göra? isf kanske man skall köpa en bordsantenn och testa då?

mvh

LillTroll
2002-12-12, 12:14
Kortet kanske inte har dom senaste nyklarna och måste därför uppdateras. Det görs ju troligvis automatiskt men det kan ta 2-10 minuter.

Boxer gjorde ju nåt igår som gör att bla pirat korten hänger sig så du kanske ska höra med han som du köpte kortet av ifall det fortfarande funkar. Men du borde få bild i någon minut varjefall innan det hänger sig.

Men prova att låta kortet sitta i.

Vet inte om det kan ha nån betydelse om du bor i hyres hus. Tror inte det.

Du borde ju få nån bild varjefall...


//Matte

Merlin
2002-12-12, 12:30
Problemet är att du använder din vanliga antennkabel, har jag rätt? Det GÅR INTE att använda den om den är ansluten till comhem eller liknande.

Det är därför du inte får upp några nya kanaler vid sökning. Det ska du få upp oavsett vilket kort du har. Köp en innomhusantenn med förstärkare.

Det kommer lösa problemet.

vanligast
2002-12-12, 12:33
tackar!

ni alla skall ha stort tack!

mvh

vanligast
2002-12-12, 16:48
Nu fungerar boxen utmärkt, och tack som sagt alla vänliga som har svarat på mitt inlägg...

LillTroll
2002-12-12, 16:49
Vad va det som va fel då ? Kortet eller Antenn kabeln ?

//Matte

Merlin
2002-12-13, 02:05
Ja, berätta vad som löste problemet.
Vi måste ge feed-back åt alla håll för att detta ska bli riktigt givande...

/Merlin