handdator

Visa fullständig version : Hjälp i dreambox jungeln



Blaeckvard
2011-01-05, 19:06
Det finns för mycket modeller !, jag skulle vilja ha tipps på en bra prisvärd dreambox. Gärna även tipps på vart man får tag på en sån billigt(kina?), om möjligt köpa fler åt gången för att få ner priset.

vip0963
2011-01-05, 20:18
Om du vill ha tips på en lämplig model så måste du ange vad du skall ha den till, skall det vara HD, skall du kunna spela in på den, ska du kunna spela in samtidigt som du ser på en annan kanal, skall du använda den som media spelare, skall det vara blueray spelare i den? ja vilka funktioner vill du ha?
Dreambox är desutom inte den enda box med liknande funktioner så det är kanske inte ens en dreambox du skall ha?

Blaeckvard
2011-01-05, 20:30
Oj finns det så mycket att välja på, i övrigt gå är det bara funktionerna som skiljer? Är dom lika enkla/"driftsäkra" allihopa ? Ska man passa sig för någon modell ?

matkoh
2011-01-06, 06:40
Hmmm.

Vilket utbud gäller det ? Flest modeller finns för satellit, och JA alla är ytterst driftsäkra (förutom klonerna).

Blaeckvard
2011-01-06, 18:43
Jo precis, satellit ska det vara

ctm555
2011-01-06, 18:56
I min värld finns det två varianter; DM800HD-S (för att kunna se HD-kanaler) och DM500-S (för att komma billigare undan, men på bekostnad av HD-kanalerna).

I 800:an kan du sätta en disk att spela in mot. Båda varianter kan spela in/upp mot en delad mapp på datorn där hemma.

Klonerna av DM500 fungerar minst lika bra som en original. Jag har både original och klon hemma och kör Gemini 4.7 på båda.

De första 800-klonerna som kom kunde vara lite lynninga vid uppstart osv. Jag har ingen erfarenhet av de som säljs nu.

Mvh ctm555

Sent from my Desire HD using Tapatalk

razorx
2011-01-06, 19:07
dagens kloner (dm800) märker du ingen skillnad mot orginal. Jag själv kör en "dm800 ferrari" klon och det enda man behöver göra är att flasha in en ny bootloader efter flashad orginal image. Det går att updatera drivers utan problem samt köra icvs med gp3.