handdator

Visa fullständig version : Ultra HD bra köp?



Kimppa
2011-01-10, 16:55
Nån som har koll på denna?
är den ny på marknaden,ska man hellre köpa Premium istället för Ultra?
Några väsentliga skillnader som man ska ha i åtanke?
Har en IPBox 910HD,hur står den sig i en jämförelse med Azboxar?

Många frågor men hoppas nån kunnig vill hjälpa mig.

Mvh Kimppa

bpl
2011-01-10, 18:05
Jag skulle satsa på en VU+ istället. VU+ är en mycket bättre box med 100 ggr bättre mjukvara som bygger på samma mjukvara som Dreambox (Enigma2)

En VU+ Duo med dubbla DVB-S2 tuners får du för runt 3600:- med möjlighet att koppla in extra USB tuners.

Schwede30
2011-01-10, 23:40
Ultra är OK box.Allt är beroende på vad du skall använda den till. Fördelen med Premium (och ELITE) är att du kan ha två tunrar i den. För mig som har Canal Digital är det vettigt att ha en DVB-S2-tuner och en DVB-T-tunder i mottagaren. DVB-T för att ta emot TV6 och dansk TV (bor i Skåne).

Det pågår ett stort arbete med att skriva en alternativ firmware till AZBOXarna för att göra så att de kommer att likna DREAMBOXen (ENIGMA), se särskild tråd. Än så länge fungerar inte mjukvaran förtläsare och moduler, men det skall vara på väg att fixas till. Verkar som om AZBOX inte utvecklar någon egen mjukvara längre, utan väntar på att ENIGMA skall bli färdig.

Min erfarenhet av ELITE-mottagaren är att den tar tid att lära sig, men har väldigt bra bild och ljud. Ins/upppelning av program är inte helt logisk.

Kimppa
2011-01-11, 01:04
Anledningen till att jag vill ha en ny box är att jag inte får mediaspelaren att funka på min IPBox 910HD,vill kunna köra filmer från pc(hemmanätverk) och en kompis har en Premium och den funkar kanon med uppspelning av filmer.
Och Ultran ska ju vara en mediaspelare enligt dom själva,hur stor skillnad de är mot P vet jag inte.
Så va tror ni,ska jag slå till på en Ultra?

Kimppa
2011-01-11, 01:13
Nu har jag beställt en Ultra HD,hoppas jag blir nöjd,får spara IPBoxen ett tag ifall jag saknar den efter ett tag=)

Schwede30
2011-01-18, 12:23
Vad tycker du om din Ultra?

Kimppa
2011-02-03, 14:20
Hej,
har inte kört igång den än,ska försöka få fart på den under helgen.
Återkommer....är ju nybörjare på sånt här s de tar tid=)