handdator

Visa fullständig version : Problem med anslutning till AZBOX via filezilla... HJÄLP!!!



Welchuk
2011-01-21, 12:05
Har två Azboxar (HD Premium +)

Vill ha in samma inställningar på båda boxarna och den ena fungerar bra förutom lite scrambled ibland.
Vill ansluta till denna box via filezilla för att kunna lägga över allt till datorn och sedan ansluta till nästa box och lägga in det även där.
Här kommer problemet.

Funkar alldeles utmärkt att ansluta via filezilla till boxen som inte funkar, men när jag byter och skall ansluta till boxen som jag vill ha inställningar ifrån funkar det inte alls.
Någon som har en aning om vad som kan vara felet?

Det jag egentligen vill göra är att få in min egen Cccam.cfg fil i boxen, men får inte boxens FTP att funka, så är det någon som har en lösning där duger det gott åt mig.

Tacksam för all hjälp som kan fås.

Schwede30
2011-01-21, 13:53
Rätt IP-nummer och lösenord till den andra boxen?

Prova ett annat FTP-program.

Welchuk
2011-01-21, 16:04
Har inte ändrat något lösen eller nåt i boxen så det borde vara helt rätt.

wba
2011-01-21, 16:25
Har du kollat under inställningar?
Måsta man inte klicka i något om ftp?

Welchuk
2011-01-21, 17:26
Samma inställningar som på den box jag får kontakt med... Snurrar i skallen nu :-(

Schwede30
2011-01-21, 17:32
Kan du ansluta från AZBOXen till datorn?
(Filezilla är inte inte världesn bästa program då det lagrar inloggningsuppgifter helt öppet, men det spelar ingen roll här)

Tanke: Kan du inte tanka över informationen från den ena AZBOXen till den andra direkt?

Welchuk
2011-01-21, 17:35
Får bara felmeddelande när jag går in i boxens ftp..
Vill just nu bara slänga in min cccam.cfg fil på rätt ställe så jag kan luta mig tillbaka..

hannhimhe
2011-01-21, 18:34
Har du aktiverat ftp-servern i den andra maskinen? I originalmjukvaran är ftpd avstängd som default.

Welchuk
2011-01-21, 18:53
Ftp är aktiverat. Får meddelande att username/password är fel. Var kan man se dom i boxen?