handdator

Visa fullständig version : Fråga om ViasatHelaHuset



BruketFans
2011-01-29, 15:34
Vet inte om detta är en fråga utanför "reglerna" !! Chansar... :p

En "kompis" har ett Viasat abonnemang.
Vad skulle hända om han beställde ett tvillingkort (ViasatHelaHuset).

Jag tar kortet och sätter det i min Dreambox, skulle man få bild (rätt cam o.s.v. så klart) eller hur fungerar ett Tvillingkort? Korten kan väl inte vara "kopplade" till en viss parabol!

Tackar på förhand... :cool:

gujjdo
2011-01-29, 19:07
Tror inte att det är utanför reglerna att låna ut tvillingkort... :)

Och ja det borde fungera, dock har jag bara kunskap om comhem.

matkoh
2011-01-29, 19:50
Hmmmm.

Klart det funkar, jag gör så med både CD & VIA, har en uppsättning hemma & en i stugan.

Schwede30
2011-01-29, 20:25
Engelska SKY har hittat på att deras "tvillingkort" måste vara anslutet till samma telefonnummer som huvudkortet.... Har man enbat deras vanliga abonnemang struntar de fullständigt i var man/kvinna är någonstans, men med "helahusetkort" är de kinkiga. Tur att inte V och CD har börjat med sådant.

BruketFans
2011-01-30, 05:48
Härligt, tack för all information.
Känns som det är dags att beställa ett tvillingkort ;-).

Kör i dagsläget CD med Cccam, går det att köra Viasat med Cccam också eller är det Oscam som gäller? Känner mig mest "hemma" på Cccam än så länge...

gibbon
2011-02-12, 23:46
Det är klart det är utanför reglerna att låna ut kort till tvilling/multiabonnemang, men går i dagsläget inte att förhindra. Hos Viasat är det box-id som måste paras ihop med programkortet, hos Canal Digital är det annat, men en nyordning är på gång även där.

BruketFans
2011-02-13, 18:47
"Nyordning är på gång även där".

Intressant, berätta mer!
Är det kört för oss med CD :confused:

PS. Någon som vet om det går att få igång ett Viasatkort med CCcam. DS.

wildone
2011-02-13, 19:12
Engelska SKY har hittat på att deras "tvillingkort" måste vara anslutet till samma telefonnummer som huvudkortet.... Har man enbat deras vanliga abonnemang struntar de fullständigt i var man/kvinna är någonstans, men med "helahusetkort" är de kinkiga. Tur att inte V och CD har börjat med sådant.

Inte riktigt sant, Viasat har med det i avtalet att de extra boxarna ska vara anslutna till telenätet just pga detta. Men de utnyttjar inte den kontrollen.

mattheo
2011-02-13, 19:49
Vet inte om detta är en fråga utanför "reglerna" !! Chansar... :p



Det är klart det är utanför reglerna att låna ut kort till tvilling/multiabonnemang, men går i dagsläget inte att förhindra. Hos Viasat är det box-id som måste paras ihop med programkortet, hos Canal Digital är det annat, men en nyordning är på gång även där.

Jag misstänker att trådskaparen syftar på detta forums regler och inte Viasats avtalsvilkor...

BruketFans
2011-02-13, 21:01
Jag misstänker att trådskaparen syftar på detta forums regler och inte Viasats avtalsvilkor...

He He, exakt mattheo :D

kisumisu
2011-05-07, 00:10
haha...samma telenät. Vad händer om man ej har fast telefon som tex jag ej har..? Låter väldigt kostigt...visst kom de med telekablar osv... o visst fick man aktivera kortet med telefonsamtal men de gjorde jag med min mobil ;-)

DennisOlof
2011-05-07, 11:08
Bruketfans, visst går det. Ett sätt att t.ex. (vilket är lite fult) få ner kostnaden för sig själv om man kör med CD Max abonnemanget är ju att (som jag gjort) skaffat två extra kort som grannarna kör med, dom får då betala mer än vad extra korten kostar vilket gör att vi gemensamt delar på totalkostnaden, för dem blir det lite dyrare men jag får ner priset på huvudabonnemanget :)

Win-win helt enkelt, olagligt JA, omoraliskt NEJ, vill man har lite lägre pris på abonnemangen SÅKLART.

Är detta emot forumreglerna, nja, tycker inte jag eftersom det här kan ju alla räkna ut att det går. Man abonnerar ju fortfarande på kortet, det är inte kortdelning.

Vad jag vet kör inga leverantörer med att boxar osv måste vara uppkopplade via Internet eller via telefonnätet, det fungerar ju fint utan det.