handdator

Visa fullständig version : Dreambox DM 800 S PVR ny c-tuner & comhem



mommo
2011-02-09, 20:29
Hej.
Jag har köpt en DM800s PVR. Beställde en kabeltuner och satte i eftersom jag har comhem.
Problemet är att jag inte får in en enda kanal! Jag funderar på några saker:¨

1. C-tunern har en F-kontakt in och vanlig antennkontakt ut. Där använder jag en adapter för att kunna koppla in antennsladden (kjell&company art:30420). Har jag missat något där? Det står i dreamboxen att det är en c-tuner.

2. Kan man söka kanaler om inte comhemkortet sitter i rätt? Finns det en risk att min dreambox inte kan ta comhemkortet?

4. Täckplåten på boxens baksida passar inte när man bytt ut tuner. Finns det att köpa?

5. Övriga tips?

skitkirre
2012-08-15, 23:09
Jag har samma frågor!!


Hej.
Jag har köpt en DM800s PVR. Beställde en kabeltuner och satte i eftersom jag har comhem.
Problemet är att jag inte får in en enda kanal! Jag funderar på några saker:¨

1. C-tunern har en F-kontakt in och vanlig antennkontakt ut. Där använder jag en adapter för att kunna koppla in antennsladden (kjell&company art:30420). Har jag missat något där? Det står i dreamboxen att det är en c-tuner.

2. Kan man söka kanaler om inte comhemkortet sitter i rätt? Finns det en risk att min dreambox inte kan ta comhemkortet?

4. Täckplåten på boxens baksida passar inte när man bytt ut tuner. Finns det att köpa?

5. Övriga tips?

Kokkivoxx
2012-08-16, 01:16
Har du lagt in cables.xml på boxen?

var/etc/cables.xml

Om det är en satellitbox du beställt så ligger nog satellites.xml där istället

rhymer
2013-09-30, 20:30
Hej.

4. Täckplåten på boxens baksida passar inte när man bytt ut tuner. Finns det att köpa?



Bytte precis tuner på min Dreambox DM800 och har samma problem. Täckplåten passar inte. Någon som vet var man får tag på täckplåtar?

Ibrahim
2013-09-30, 20:40
Bytte precis tuner på min Dreambox DM800 och har samma problem. Täckplåten passar inte. Någon som vet var man får tag på täckplåtar?
http://www.satvision.se/dreambox-dvbt-och-dvbc-tuner-modul-monteringsbleck-monteringsplattan-p-502.html

micklarn
2013-10-01, 09:37
OpenPli och Cablescan.

rhymer
2013-10-01, 15:30
Tack för tipset men den passar inte! Bytte till en DVB-S2 tuner och täckplåten som var för DVB-T tunern som satt i från början är i ett stycke med två hål för antennerna. Tyvärr passar de hålen inte till DVB-S2 tunern. Kan man köpa en hel täckplåt som har en öppning som passar den plattan du skickade?