handdator

Visa fullständig version : Ta in MTV Rocks



hoggan
2011-02-15, 19:36
Tjena! Kan man titta på mtv rocks med en annan cam eller få in den kanalen på något annat vis. Den ligger ju på samma satellit Som CD´s utbud alltså thor 0,8W.
Så är det möjligt eller måste man känna nån som abonnerar på den kanalen och ta det den vägen ??

GlaZz
2011-02-15, 19:53
MTV Rocks ingår inte i Canal Digitals satellitpaket. Kanalen ingår i UPC Direct och Focus Sat's paket.
Du kan testa att maila CD och önska kanalen.

Om du har parabolen riktad till Astra 19,2° kan du köpa ett paket med bara MTV's kanaler.
Vet dock inte om det går att beställa om man bor i Sverige. http://www.mtv-unlimited.de/

Kalle_P
2011-02-15, 20:30
mtv-unlimited köper man över nätet i tyskland hos nån sathandlare.
Det behövs ett kort för att stoppa i receivern + en aktiverings kode för ett vist antal månader.
Systemet är vanlig Conax.
Jag köpte mina grejor hos http://www.ewerk-onlineshop.de kostade totalt ca. 50€ plus frakt.
1 x MTV unlimited 12 Monate Prepaid-Freischaltung
ID: 21988
EUR 24,90 1 Stck

1 x TechniSat TeviStar SmartCard
ID: 21987
EUR 24,90 1 Stck

Mvh Kalle

hoggan
2011-02-15, 22:05
mtv-unlimited köper man över nätet i tyskland hos nån sathandlare.
Det behövs ett kort för att stoppa i receivern + en aktiverings kode för ett vist antal månader.
Systemet är vanlig Conax.
Jag köpte mina grejor hos http://www.ewerk-onlineshop.de kostade totalt ca. 50€ plus frakt.
1 x MTV unlimited 12 Monate Prepaid-Freischaltung
ID: 21988
EUR 24,90 1 Stck

1 x TechniSat TeviStar SmartCard
ID: 21987
EUR 24,90 1 Stck

Mvh Kalle

Jag ser inte att mtv rocks följer med där. Har du de där paketet eller ?

Kalle_P
2011-02-15, 22:32
Ja, jag har paketet.

Paketet inneåller MTV Hits ; MTV Dance ; VH1 ; VH1 Classic ; MTV Rocks och MTV Music.
Allt på Astra19,2 11739V/11973V.

Mvh Kalle

DennisOlof
2011-02-16, 15:52
Kalle_P, det stämmer nog bra.

Det finns en hel del tyska kanaler som du beskriver, som sänder på Astra 19.2 men man behöver fixa abonnemangen. Tittar man på kingofsat kan man ofta se vilka programpaket de olika kanalerna ingår i och sedan hitta vad paketet heter och vilken land paketet säljs. Sedan måste man fixa det på något sätt. Problemet finns att en del programpaket inte får säljas utanför landet i fråga, vilket gör att man måste använda sig av mellanhänder. Det kostar oftast en slant.

Plus det kan krävas utrustning, speciella boxer, eller CAMs osv. Här är t.ex. en som säljer, finns säkert andra. Bra att känna till kanske.

http://www.digicams-uk.com/index.htm

Tänk på att priset som anges är PER ÅR, så tolkar jag det. Iofs inte billigt men bra att möjligheten finns att skaffa kort på den vägen om det inte går på annat sätt att få tag på kort.

Just det kortet ni pratade om fanns inte där så, jag antar att man kan skaffa det kortet ändå utan problem kanske inte samma restriktioner som det är på en del andra kort när det gäller copyright osv.

shalle
2011-02-16, 16:21
Jag kör min Mtv rocks via astra 19.2 est på emu med en DB800HD

Kalle_P
2011-02-16, 22:15
Jag kör min Mtv rocks via astra 19.2 est på emu med en DB800HD

Hej shalle det är stängt igen på AustriaSat eller har du nyckeln för 0D0510 #00.;)

@DennisOlof
För MTV-unlimited behöver man inte teckna nåt abonnemang.
Man köper ett kort och sedan en aktiverings kode (typ skraplott ) och aktivera kortet över Internet eller SMS.
Men andra abonnemang måste man tricksa med. :D

Mvh Kalle

DennisOlof
2011-02-17, 14:30
Kalle_P, det var så jag också trodde det var, dessa kort finns det nog inga restriktioner på att köpa, samma sak med en del andra kort som man behöver för att titta på TV kanaler med snuskigt innehåll.

Sedan var mitt inlägg lite off topic men bra om någon söker i forumet kanske eller att informera folk så dom vet att man på andra vägar kan fixa kort till TV-bolag som inte sänder här i Sverige. Det är billigare att använda sig av agent i hemlandet men då måste man hitta till dem eller använda sig av bekanta vilket inte alltid är så lätt. Bra att det då finns ett sista dyrare alternativ som jag angav. Bättre än inget alls antar jag.

Nog sagt om det från min sida.