handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Kan någon ta det från början?



Pepesson
2003-05-12, 19:09
Hej.

Har ett så kallat guldkort för comhem. Ett sånt där som kostade kring en 150:- för ett par år sedan. Vet ej vad det kostar nu..

En bekant till mig ordnade kortet så att det skulle uppdatera sig automatiskt och det har det också oftast gjort. Vid vissa tillfällen är PPV FILM borta men de kommer oftast tillbaka efter någon dag. Problemet är nu PPV SPORT. Det kan jag aldrig se?? Har läst de nya koderna som presenteras på denna sida och testat dessa men det funkar ändå inte.. Vilka koder ska jag använda? Står förkortningen "GK" för guldkort? Vad betyder "MP"? Ska jag slå in fler koder än de 8 fyrsiffriga koder som presenteras för mig? Ska jag slå in något prefix och i såna fall, hur gör jag då?

Är som Ni förstår inget geni på detta...

admin
2003-05-12, 19:24
1) Försök sök på forumet innan du frågar. Jag vet inte hur många som frågat detta.
2) Jag ska förklara för dig.

Du har ett s.k. AU-Kort som uppdaterar sig själv. Detta gäller endast för de vanliga kanalerna, dock inte för PPV-Film och PPV-Sport.
Varje gång dom kodas om skickas en speciell kod ut, som inte går att AutoUppdatera.
Därför måste detta göras manuellt, genom att slå in koderna med fjärrkontrollen. Har du en Sagem box, och har uppgraderat den, så bör du titta i vår guide (24-h fix).

Du som har ett AU-Kort, ska först slå in prefixet, som brukar stå där koderna står, därefter när du slagit in det en gång (Skriv in och bekräfta), så ska du fortsätta med de resterande koderna, tills alla är inslagna.
Eftersom du har ett GuldKort så ska du använda GK-koden.
MP står för MegaPic.

Lycka Till.

Pepesson
2003-05-12, 19:39
Tack så mycket. Nu kan jag detta till nästa gång. Fungerar utmärkt när jag nu förstått att prefixet ska skrivas först.

Har som du antog en Sagem-box, men har aldrig haft något problem med den där så kallade 24H-spärren. Arbetskamrater till mig har dock sagt att dom fått sådana problem. Har slagit av boxen innan jag provat slå in koderna tidigare idag (på vinst och förlust), men blev ändå inte spärrad av 24H. Jajja, varför klaga på att det funkar!