handdator

Visa fullständig version : Usb-hubb



linkan77
2011-03-25, 09:01
Nu har jag fastnat i min felsökning:(, vet ej om det är newcs eller om det är hårdvaran(usb) som är fel. Är 99,9% säker att det inte beror på newcs.

Har 2 via och 2 CD kort, fungerar klockrent när jag bara kör 1 kort att varje på en aktiv USB-hubb. Men när jag satte in alla 4 kort i samma hubb, så tappade datorn kontakt med kort, tex satte jag in usb3 så tappade jag kontakten med usb0 el usb1.

Nu har jag köpt en till aktiv usb-hubb, där jag satt dom andra 2 korten. Men det verkar itne vara stabilt ändå:(, det tar mellan 1timme till 5-6dagar åsså tappar han kontakten med av korten på usb-hubben nr2.

Vad kan detta bero på?, måste jag köpa fler usb-hubbar?

Är ju så drygt, eftersom när detta händer så tappar jag kontakten med newcs webinterface. Och datorns cpu går upp till 100%. Fast det är ju inga störningar på tv-tittande.

sleddog
2011-03-25, 12:45
Nu har jag fastnat i min felsökning:(, vet ej om det är newcs eller om det är hårdvaran(usb) som är fel. Är 99,9% säker att det inte beror på newcs.

Har 2 via och 2 CD kort, fungerar klockrent när jag bara kör 1 kort att varje på en aktiv USB-hubb. Men när jag satte in alla 4 kort i samma hubb, så tappade datorn kontakt med kort, tex satte jag in usb3 så tappade jag kontakten med usb0 el usb1.

Nu har jag köpt en till aktiv usb-hubb, där jag satt dom andra 2 korten. Men det verkar itne vara stabilt ändå:(, det tar mellan 1timme till 5-6dagar åsså tappar han kontakten med av korten på usb-hubben nr2.

Vad kan detta bero på?, måste jag köpa fler usb-hubbar?

Är ju så drygt, eftersom när detta händer så tappar jag kontakten med newcs webinterface. Och datorns cpu går upp till 100%. Fast det är ju inga störningar på tv-tittande.

Operativ? Hårdvara och version på newcs? Är tyvärr inte synsk ;)

linkan77
2011-03-25, 13:50
Typ nyaste versonen av csp och newcs.
Operativ: ubuntu
Hårvara:
Bärbardator med 1gigs minne, processor vet jag inte:(, (4år gammal dator)
2 aktiva usb-hubbar
4 kortläsare smargo smartreader

matkoh
2011-03-25, 14:27
Hmmmm.

Egen strömförsörjning till HUB, observera att den bör leverar 0,5 A / port -> 2 A (5volt) för en 4 portars.

sleddog
2011-03-25, 20:21
Typ nyaste versonen av csp och newcs.
Operativ: ubuntu
Hårvara:
Bärbardator med 1gigs minne, processor vet jag inte:(, (4år gammal dator)
2 aktiva usb-hubbar
4 kortläsare smargo smartreader

Du ger inga svar och får inga svar, ha ett bra liv.

Sen kan man undra varför du har 2 kort av varje provider om du kör inom hushållet....

Du borde rimligen kunna köra 100 klienter på en newcs/CSP lösning med 2 kort kan jag tänka mig ;) Du har många barn eller? ;)