handdator

Visa fullständig version : Välja Box?



MatsOmaniac
2011-03-27, 21:31
Hejsan jag har funderat på att byta box.
har en dm600 nu men ska byta för att kunna använda boxen som mediaspelare och
tv.

har kollat upp några boxar men jag vet att azboxen har bäst processor för sånt.
men jag vet också att den funkar siså där.(en kompis har en men den funkar lite som den vill)
dom boxar jag tittat på är clarke-tech et900, vu+ duo och då axbox premium+.

dom två första är ju enigma2 boxar. och azboxen har ju sitt eget.(om man inte kör med betan på enigma2 förstås)

det jag undrar är hur nöjda är dom flesta här som har en azbox med sin box?
sen vilken är mest värd för det jag ska använda den till

mvh

Schwede30
2011-03-28, 06:21
Med den senaste originalFWn, som bara är ett par dagar gammal är jag äldgt nöjd. DISEqC 1.1 är inte den starkaste i AZBOXen ännu, men klarar du dig utan den är den alldeles utmärkt.

Jag hör till traditonalisterna som vill ha kortet för att avkoda kanalerna istoppat i mottagaren, läs inte fått ingång intern kort delning ännu, så för mig är ENIGMA2 inte något alternativ ännu.

AZBOXen strömmar musik alldeles utmärkt. Har inte provat med DRM och OGG-filer ännu, men den sväljer allt som jag har försökt spela upp genom den; saknar tyvärr en vettig Internetradiospelare.

Film: Kan spela VOB-filer, men det inte 100%. De flesta andra filformat alldeles utmärkt, so MKV och AVI.

RSS- och nätläsare är inge bra i mottagaren, även om de till visar didan som önskas. Youtube har de fått ordning på så den brukar fungerar alldeles utmärkt.

Är väldigt nöjd med bild- och ljudkvalitet. (Det finns andra åsikter, se i forumet någon månad bakåt)

Jag har ELITE-modellen; om du mestadels vill använda mottagaren som mediapelar skall du ta en titt på AZBOX ULTRA.

/I

MatsOmaniac
2011-03-28, 09:25
Tackar för snabbt svar. jag tror nog att det får bli en sådan box.