handdator

Visa fullständig version : TV4 HD har försvunnit



lar210
2011-04-07, 13:59
Hej, Av någon anledning har TV4 HD försvunnit för någon månad sedan. Jag har gjort ny kanalsökning två gånger, hittar två TV4HD kanaler men sedan när jag vill se kanalen säger den "Ingen signal".

Då SM hockeyfinalen sänds i TV4 uppskattar jag snabbt svar på frågan:-)

//lar210

matkoh
2011-04-07, 14:26
Hmmm.

Image ? Box ? Har du bytt ut satellites.xml ?

Schwede30
2011-04-07, 14:27
Nej tyvärr, den finns kvar...

Allvarligt talat: TV4HD försvann för mig också för ett tag sedan. När jag gorde vanliga kanalsökningar hittade AZBOXen kanalen, men visade ingen bild. När jag to bort kanalen ur kanallistan för THOR och gjorde om kanalsökningen så hitade AZBOXen TV4HD och visade bid och ljud. Inga problem sedan dess. (Antar att du har CD, men skulle tro att det fungerar likadant för ComHem och Boxer)

dj15688
2011-04-15, 13:04
Vet ej om ditt problem är löst, men jag känner igen mig i scenariot. Tv 4 HD (+ även eurosport HD bl a) försvann för mig med, även om man hittade kanalplatsen vid ny kanalsökning så funkade inte kanalen i min Azbox, endast i org.boxen. Jag uppdaterade CD-kortet ett par ggr för att försäkra mig att det inte hängde på nån uppdatering men inget hände. Efter nån vecka fungerade allt igen , hux flux - utan att jag gjort nånting. Sen dess har det funkat kanon. :/

CharlieX77
2011-04-15, 23:56
Fick samma fråga av en bekant, hans boxar har slutat fungera på svt1,2 och HD samt tv4 och tv4 HD på CD, men på via funkar dom (dock ej HD då) för mig är det inga problem alls, och vi har väldigt liknande system, är det sattelites.xml som spökar?

atomized
2011-04-16, 08:20
Kolla vilken frekvens boxen vill ta emot t.ex. TV4HD på. Kolla sedan på www.lyngsat.com eller www.kingofsat.net om det är rätt frekvens.
Om inte, skapa en ny satellites.xml på www.satellites-xml.eu och lägg in den i boxen och gör en ny kanalsökning.